See mäng ise on uskumatult paindlik ja demokraatlik. Mängimiseks ei ole vaja osta kallist varustust ega teha suuri investeeringuid. Vaja on vaid malelauda, nuppe ja saada aru mängureeglitest.
Käesolevas kirjutises lähtume eeldusest, et lugeja oskab malet mängida, aga teab vähe strateegiast või ei saa sellest eriti aru. Keskendume mõnele lihtsamale avangu ajal kasutatavale strateegiale. Selleks on vähemalt kaks põhjust. Kesk- ja lõppmängu strateegiad sõltuvad varem tehtud käikudest ning nende hilisemate mängustsenaariumide kirjeldamiseks pole siinkohal ruumi.
Avang
Avangu all mõistetakse enamasti mängu esimest kümmet kuni kahtkümmet käiku, mida on lõputult uuritud ja teooriates lahatud. Loomulikult võivad algajad teha avangu ajal suuri vigu, mille tõttu nad kaotavad kogu partii. Mängu alguse strateegiate ülesanne on oma vigurid täielikult välja arendada ning paigutada nad keskmänguks võimalikult headele positsioonidele.
Ära liiguta ühte malendit kaks korda
Üks avangu põhieesmärke on nuppude arendamine, mis tähendab, et sa püüad paigutada oma malendid ruutudele, kus neist kõige rohkem kasu on. Seega, kui oled mõne nupu juba välja käinud, püüa võimaluse korral keskenduda teiste malendite arendamisele. Kui nupp on rünnaku all, ei pruugi sul olla muud valikut, kui seda teist korda tõsta, aga muul juhul järgi siin toodud üldist reeglit.
Mängi viguritega ainult oma lauapoolel
Teiste sõnadega, ära aseta nuppe neljandast ruudust kaugemale enne, kui oled oma poole piisavalt välja arendanud. Vastasel korral võid saata nupu vastase territooriumile, ilma et annaksid sellele piisavalt tuge.
Arenda nuppe laialt üle kogu laua
Kuna avangu ajal on võimatu teada, millised lauaosad hiljem oluliseks muutuvad, on ohutuks lahenduseks nuppude arendamine ühtlaselt üle kogu laua. See on ka üks võimalus, kuidas saada kontrolli keskmiste ruutude üle – see on veel üks avangu eesmärk.
Väldi odade vahetamist ratsude vastu
See on natuke vaieldav soovitus (ja mõned väidavad, et toimida tuleks just vastupidi), aga odadel on sel mänguetapil suurem käiguulatus ning nende väärtus on suurem kui ratsudel. Ratsude väärtus tõuseb pigem lõppmängus, sest siis on neil rohkem käiguvõimalusi.
Hoidu enneaegsetest rünnakutest
Pane vastu kiusatusele rünnata vastast enne, kui oled valmis ka rünnakut kaotama. Ainus võimalus seda saavutada on oma nupud täielikult välja arendada. Teiste sõnadega, vali strateegia, mis on suunatud arendusele, mõtlemata liialt rünnaku alustamisele.
Pane tähele ettureid
Etturid võivad tugevamate ja liikuvamate vigurite kõrval tunduda nõrgad ja kasutud, kuid nende potentsiaalist mööda vaatamine oleks strateegiline viga. Reas on etturid vägagi tugevad ning kui nad just ei ole liikunud kuuendast ruudust kaugemale ja paiknevad laua keskel, võivad nad takistada vastase nuppude liikumist. Sellegipoolest ei ole ettur nii väärtuslik kui teised nupud, seega on kasulik kasutada neid tähtsamate nuppude ja teiste etturite kaitsmiseks.
Tuli!
Malemäng ise pole sajandite jooksul peaaegu üldse muutunud, aga selle mängimise viis muutub pidevalt. See on üks selle mängu suuri väärtusi, mida iseloomustab kenasti üha suurenev arvutite kasutamine.
Tehnoloogia arenedes programmeeriti arvuteid nii, et nad prooviksid inimest võita, ja lõpuks 1997. aastal see õnnestuski. Mõnda aega näis, et arvutid ei kaota kunagi, aga male näitas oma paindlikkust, kui mängijad õppisid arvutiprogrammide nõrkusi ära kasutama. Programmeerijad vastasid targemate arvutitega. Mängijad töötasid välja "arvutivastase male", et kasutada ära uusi nõrkusi ja programmeerijad vastasid sellele oma vastukäiguga.
Selline vastastikune ületrumpamine muudab mängu ainult rikkamaks ning arendab ühtlasi edasi inimmõistust – sama saab öelda vaid väheste teiste mängude kohta.