Lõvimärgi all edasi rühkivad prantslased otsustasid hiljuti, et vähem on rohkem. Ehk toota tuleb kallimaid autosid, aga mitte nii palju. Minimaasturid maksavadki tavalistest väikeautodest enam ja nii sobib selline sõjakäik strateegiliste plaanidega nagu suurtükimürsk dzoti laskeavasse.

Omaette ooper on küsimus, kas 2008 üldse maasturiks kvalifitseerub. Pigem on tegu maasturisarnase tootega. Peugeot astus julge (aga ilmselt õige) sammu ja teatas, et pargimaasturil pole nii ehk naa nelikvedu tarvis. Ja tegi 2008 esiveoliseks. Maasturihõngu lisab tavalisest pisut suurem kliirens (165 mm) ja sõidurežiimide lüliti (Grip Control) keskkonsoolis. Tavalisele lisaks saab valida lume-, liiva- ja mudarežiimi. Kuna proovisõidu ajaks oli lumi Eestimaalt jäägitult sulanud, jäi vastav režiim kahjuks proovimata. Savisegustele läbivettinud kruusateedele oleks mudasättung pidanud hästi passima, aga see pigem pidurdas kulgemist ja ESP-tuluke plinkis armatuurlaual nagu mõistuse kaotanud majakas.

Seevastu liivarežiim – mis peaks esirataste pidurdamisega imiteerima diferentsiaalilukku – toimetas suurepäraselt. Aeg-ajalt süttiv oranž tuluke oli ainus märk elektroonika sekkumisest, aga hoog muudkui kasvas. Oma osa oli kindlasti ka rehvidel – 2008-tel on all kõrge profiiliga universaalrehvid. Rehviküljel on kiri M + S ja selle põhjal otsustades peaksid need sobima ka talveks (vähemalt pehmema kliimaga Lääne-Euroopas). Aga kindlasti sobisid nad ühtmoodi hästi Eesti kruusateedele, Tallinna auklikele uulitsatele ja meie suurematele magistraalidele. Universaalrehvid ikkagi. 

Muidugi ei saa sellises varustuses autolt eeldada skalpellina teravat juhitavust, aga kes seda 2008 juurest otsibki? Peaasi, et sõit on vaikne, mugav ja sujuv. Kui kõrgus välja arvata, meenutab 2008 mõõtmetelt mõnd kompaktautot (pikkus 416 cm, pakiruum 360 l) ja ilmselt hakkab turulgi ampsama tükke just sellest segmendist. Sarnaselt 208-ga tuleb ka 2008-s kiigata näidikuid üle väikese, aga matsaka rooliratta. 208-s mõjub see ebaloomulikuna, siin mitte. Vaid käigukang võiks olla natuke juhile lähemal, st tagapool.

2008 mootorivalik algab kolmesilindrilise „mikromootoriga“ (1,2 l / 82 hj), mis aga toimetab piisava innukusega ja lubab hindu alates 13 750 eurost. Skaala teises otsas asub diisel-jõujaam (1,6 l / 114 hj). Palju häid omadusi küll, aga kallis on ja kipub välja surema, kui madalatel pööretel kiirendust üritada.

Potentsiaalse koduperenaise-autona on 2008-l üks vajakajäämine veel – automaatkäigukasti pole. Sügiseks lubatud robotkast peaks seda tühimikku täitma, aga tuleb arvestada, et konkurendid ei maga.

Peugeot 2008 1.6 e-HDi
Numbrid:
1560 cm3, R4, esivedu, 114 hj, 4,0 l / 100 km, 105 g CO2 / km, 0–100 km/h 10,4 s, 188 km/h, 1335 kg

Hind:
18 350 eurot

Hinnang:
Elegantseid, praktilisi ja mitte eriti kalleid Peugeot’sid on rahvas ikka armastanud ja oma poolehoidu ostudega väljendanud.

Hinne:
7