Magdeburgi veesild: teekond Berliinist Reini jõele viib laevad üle Elbe jõe silla

 (23)

See on ilmselgelt üks kõige kummalisemaid silla- ja kanalilahendusi maailmas. Saksamaal Magdeburgis kulgeb kanalisse suunatud laevatee risti üle Elbe jõe, mis tähendab seda, et ühed laevad võivad sõita silla alt, teised aga silla peal. Tegemist on föderaalsete veeteede eritasandilise ristmikuga, tuleb ilmselt järeldada.

Kanalbrücke Magdeburg on kokku 918-meetrine laevatatav akvedukt, millel laiust 34 meetrit ja sügavust 4,25 meetrit. Ehitati seda 1997-2003, ühendab ta aga Mittellandkanalit (kaevatud alates 1906) ja Elbe-Haveli kanalit (millest osa on kaevatud juba 18. sajandil).

Töid sellise silla ehitamiseks alustati juba 1934. aastal, aga sõjategevuse tõttu jäädi 1942. aastal pooleli. Lõplikult õnnestus töödega pihta hakata alles 1996. aastal, kusjuures selle raudbetoonkonstruktsiooni ja kaasnevate pinnasetööde maksumus läks kokku 500 miljonit eurot. Töödele kulus kokku 24 000 tonni terast ja 68 000 kuupmeetrit betooni.

Loe veel

Seotud lood:

Sild asub kunstlikul veeteel, mis ühendab Reini jõe-äärseid sadamaid Berliini sadamaga:

  • Reiniga ühendab veeteed kaks kanalit: Wesel-Datteln ja Rein-Herne.
  • Neist algav Dortmund-Emsi kanal on 223,45 kilomeetrit pikk
  • Sellest algab aga Saksamaa pikim, 325,4-kilomeetrine Mittellandkanal, möödudes Osnabrückist, Hannoverist, Braunschweigist ja Magdeburgist
  • Edasi on sellega ühendatud aga 55-kilomeetrine Elbe-Haveli kanal, mis võimaldab otseühendust Brandenburgiga.
  • Berliini pääseb edasi juba Haveli jõge või Haveli kanalit pidi.
Föderaalsed veeteed Saksamaal

.

Samasuguseid veesildu on mujalgi, näiteks Weser voolab Mittellandkanali alt Mindenis:

Wasserstraßenkreuz Minden Wikimedia commons
Jäta kommentaar
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega
Loe kommentaare Loe kommentaare

FORTE TOP

Viimased uudised