17.04.2014, 12:15
Turvalisi raudteeülesõite Euroopast ja Jaapanist, idiootsuse tipp Inglismaalt, Venemaalt, USA-st
Kui raudtee 19. sajandil sündis, oli tööjõud veel odav ja nii oli võimalik palgata raudteevahte ja tunnimehi peaaegu iga ristmiku ja tõkkepuu juurde. Tänaseks on enamikus maailmas küll asendatud vahimehed automaatikaga, aga peamine erinevus on siiski mitte ülesõidukohtade tehnikas vaid ikka ja alati autojuhtide pimeduses.
Forte toimetajal oli mõni aeg tagasi võimalus istuda vestlusringis koos Rootsi liiklusohutuse juhtidega. Küsimusest, kas raudtee ülesõidukohtade turvalisuses võiks olla võrreldavaid probleeme Eestiga, ei olnud rootslastel võimalik lihtsalt aru saada, seal ju ei ole kombeks pimesi rongi ette hüpata. Tipptasemel automaatika, õigel ajal langevad ja kerkivad tõkkepuud, ennekõike aga liiklejate terve mõistus on see, mis turvalise raudteeülesõidu aluseks on.
Mõni video maailma kultuursemalt poolelt
Saksamaa
Holland
Jaapan
Miks automaatikaga, kui käsitsi saab?
19. sajandi stiilis India:
Hiinas on selle töö jaoks vaja nähtavasti kolme inimest:
Jälle India: rongisaatja tuleb maha, et tõkkepuu paika seada, pärast kolib rongile tagasi:
Ja nüüd mittekultuursest maailmast:
Inglismaa, kõigi pimedate ja koperdajate kodumaa:
Hea kui Venemaal takkajärgi tõkkepuu alla lastakse:
Maailma kõige turvalisem ülekäik?
Ja seal, kus lõppes mõistus, algas raudtee, seekord USA-s: