07.05.2008, 12:42
Suurbritannias rohkenesid rohepesu juhtumid
Eelmisel aastal kaebasid tarbijad Suurbritannia Reklaamistandardi Ametile (UK Advertising Standard Authority) kokku 410 reklaami osas, mille keskkonnateemalised väited olevat eksitavad. 2006. aastal oli taolisi vaieldavaid reklaame kokku 83.
Oma aastaaruandes osutab reklaamistandardi amet, et enamus tarbijaid olid segaduses seoses väidetega heitgaaside, jätkusuutlikkuse ning toidumiilide kohta. Toidumiil või toidukilomeeter on teatavasti vahemaa tarbija ja toidu päritolukoha vahel, kirjutab Greenbiz.com.
Möödunud aasta kaebuste kohta on otsus tehtud näiteks Shelli suhtes, kes kujutas lilli võrsuvat tööstuse korstendest. Seda peeti eksitavaks reklaamiks, kuna see ei esita ettevõtte keskkonnamõju adekvaatselt.
Lexuse reklaam, mis kõlas „High Performance. Low Emissions. Zero Guilt.” (tõlkes: Kõrge suutlikkus. Vähe heitgaase. Null süütunnet.) loeti samuti tarbijat eksitavaks.