Kaks aastat tagasi pöördus BelAZ palvega Siemensi poole, et töötada välja maailma suurimale kallurile välja elektrimootor. Kaevandustes on elektri jõul töötavaid sõidukeid varemgi nähtud, aga need vajavad kõik, nagu trollid, juhtmeid pea kohale.

Maailma suurim kallur aga, mõõtmetega: pikkus 20,6 meetrit, kõrgus 8,16 meetrit ja laiusega 9,87 meetrit, tühikaaluga 360 tonni, täislastis seega enam kui 800 tonni, nõudis ka pööraselt kütust. Seni andis masinale jõudu kaks 65-liitrist 16-silindrilist Siemensi diiselmootorit, kumbki 2300 hobujõudu, kütusekuluga 198 g/kWh mootori kohta. See ei olnud igatahes heaks reklaamiks maailma suurimale kallurile.

Siemens tuli seega välja lahendusega, nelikveolisele hiigelmontrumile valmistati neli 1200 kilovatist elektrimootorit, mis suudaks koos liigutada 810 tonnist masinat. Kallur suudaks ka sõita siis, kui üks mootor rikki läheks. Elektrisüsteem siiski saab endiselt jõudu 1700-kilovatistelt diiselmootoritelt. Tühjana suudab sõiduk välja võtta 64 km/h kiirust, täislastis on ta küll aeglasem.

Esimene BelAZ 75710 toimetati juba 2013. aastal tööle Kuzbassi kaevandustesse, BelAZ otsib aga jätkuvalt turgu, nüüd juba märgatavalt kütusesäästlikuma hiigelkalluri jaoks.