Google`i tehisintellekt õppis malemängu nelja tunniga nullist alistamatu tasemeni selgeks

 (46)

Google`i tehisintellekt õppis malemängu nelja tunniga nullist alistamatu tasemeni selgeks
Suurmeister Magnus Carlsen läinud aastal New Yorgis maleolümpial.Reuters

Teadurid ütlevad värskes uuringus, et AlphaZero nime kandval tehisintellektil kulus vaid neli tundi selleks, et omandada esmalt mängureeglid ja siis täiendada end ülikiirelt sellise tasemeni, et see suutis alistada maailma parima maleprogrammi Stockfishi.

Teisisõnu tähendab see, et kogu inimkonna maleteadmine - ja enamgi - võeti tehisintellekti poolt nelja tunniga justkui pulkadeks lahti, analüüsiti ja kasutati selle parimale teadaolevale tasemele arendamiseks. Tähelepanuväärne on, et ükski inimene AlphaZerole mingeid strateegiaid ei õpetanud, tehisintellektile tehti lihtsalt mängureeglid selgeks ja siis hakkas see ise mängima ja mängides õppima.

ScienceAlert kirjutab, et AlphaZero pidas Stockfishi vastu sajamängulise seeria, võites valgetega mängides 25 partiid (see annab esimese käigu õiguse). Kolm mängu võitis AlphaZero mustadega ja kõik ülejäänud jäid viiki. Stockfish ei suutnud ühtegi partiid võita.

"Me teame nüüd, kes meie uus valitseja on," ütles maleteadlane David Kramaley. "See on kahtlemata revolutsioon malemaailmas, aga katsuge vaid kujutleda, kuidas seda saaks väljaspool malet rakendada. See algoritm võiks juhtida linnu, terveid kontinente, ülikoole."

Seotud lood:

AlphaZero töötati välja Google`i DeepMindi tehisintellekti laboris ja see on AlphaGo Zero tuunitud versioon. AlphaGo Zero on omakorda spetsialiseerunud mängima Hiina lauamängu God. AlphaGo Zero aga õppis mängu osaliselt professionaalseid inimmängijaid vaadeldes.

Loe veel

"See näib, justkui leiutaks mingi võõras tsiviliatsioon ise omaenda matemaatika," ütles Massachussetsi tehnoloogiainstituudi arvutiteadlane Nick Hynes oktoobris Gizmodole. "Inimlikest eelarvamustest ja kallutatusest mõjutamata mudel õpib seda, mida see ise kõige optimaalsemaks peab. See võib olla kusjuures märksa keerukam ja nüansirikkam kui meie ettekujutus samast asjast."

AlphaZero ei mängi ainult malet. See mängib ka Shogit ehk jaapani malet ja ka God. Nende mängude õppimiseks kulus AIl vastavalt kaks ja kaheksa tundi.

Et uus uuring ei ole veel eelretsenseeritud, ei anna Google`i ega DeepMindi teadlased selle kohta praegu täiendavaid kommentaare.

"Ma olen alati mõelnud sellele, kuidas oleks, kui mõni kõrgem liik saabuks Maale ja näitaks meile, kuidas nemad malet mängivad," kommenteeris suurmeister Peter Heine Nielsen uut malevalitsejat BBC-le. "Nüüd ma tean."

Jäta kommentaar
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega
Loe kommentaare Loe kommentaare

FORTE TOP

Viimased uudised