Spetsialistid töötavad liikumise energiat elektriks teisendavate niinimetatud piesoelektriliste materjalide kasutamise kontseptsiooni kallal, vahendab The Daily Telegraph.

Taolised kahe ja poole sentimeetri pikkused seadmed saaks kinnitada auto katusele või lennumasina kere külge.

Õhu voolamisest ümber liikuva sõiduki tekkivad sisemised vibratsioonid annaksid tulemuseks kindla pingega väljundvoolu.

Nii toodetud voolust ei piisaks küll autode või lennukite mootorite töö asendamiseks, kuid see võiks käitada näiteks armatuurlaual või kokpitis paiknevate seadmete elektrisüsteeme.

New Yorgi linnakolledži professori Yiannis Andreopoulose juhitud töörühm arendab selliseid seadmeid ning üritab hetkel nende tõhusust parendada.

Uuritakse kaht lähenemist, millest üks näeb ette seadme õhuvooluga resoneeruvat vibreerimist, teine aga turbulentsis vappumist.

Tuuletunnelis kogutud andmeid ja muid projekti raames saadud uurimistulemusi esitleti Ameerika füüsikaliidu vedelike dünaamika osakonna iga-aastasel koosolekul USA-s Minneapolises.

“Need seadmed annavad võimaluse riibuda pidevalt keskkonnast energiat, mis muidu raisku läheks,” märgib professor Andreopoulos.