„Piirivalve avastab keskmiselt ühe tunneli kuus, kuid mitte kunagi pole tunnelite leidmisel kasutatud arenenud tehnoloogia abi. Alati on leid tehtud juhuslikult või otsija nutikuse abiga," ütleb USA sisejulgeoleku ministeeriumi teaduse ja tehnoloogia direktoraadi projektijuht Ed Turner, vahendab Novaator LiveScience'i uudist.

Nüüd see ilmselt muutub, sest koostöös Lockheed Martiniga on välja töötatud uut tüüpi georadar, mis sobib spetsiaalselt tunnelite otsimiseks. Kui seade töötab hästi, siis hakkab piirivalve tunneleid avastama pea sama kiirelt, kui neid kaevata jõutakse.

Radarit saab vedada auto järel ning see edastab arvutiekraanile värvilise pildi maakoore ülemisest osast. Tehnoloogia ei ole päris uus, sest georadareid on kasutatud juba aastaid. Siiski on seni tsiviilkasutuses olnud georadarid pisut teistsuguse ehitusega, sest nendega on otsitud peamiselt mõne meetri sügavusel olevaid objekte, näiteks kaableid ja torusid.

Piiri alla kaevatud tunnelid võivad asuda märksa sügavamal, mistõttu kasutab uus radar madalamat sagedust, et jõuda maapinna sügavamatesse kihtidesse. Samuti on oluliselt muudetud tarkvara, et kuvada ekraanile eeskätt piirivalvet huvitavad potentsiaalsed tunnelid.

Juba sel suvel katsetatakse radarit USA-Mehhiko piiril, et näha, kui edukalt suudab radar eristada tunneleid kividest ja muudest pinnases olevatest objektidest.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemana
Ükskõiksena
Kurvana
Vihasena