Lihtsalt mängud on eilne sõna, Nintendol on uus nipp, kuidas sõgedalt palju raha kokku ajada
Aga fakt on see, et Suur N praeguse seisuga rivaalide Sony ja Microsoftiga konkureerida ei suuda, eriti väljaspool kodust Jaapanit.
Rõhk ongi lause lõpus "eriti väljaspool kodust Jaapanit", sest kodumaal on nende tulevik õige roosiline. Ja seda tänu mitte konkreetsetele mängudele või konsoolidele, vaid uuele tooteklassile, mida nad tutvustasid maailmale alles tänavu juunis.
See uus tooteklass on Amiibo-kujukesed, mille esimesed esindajad ilmusid müügile alles tänavu novembri lõpus ehk mõned nädalad tagasi. Neid saab kasutada kindlate videomängude juures, mis ilmunud Nintendo konsoolidele New 3DS ja Wii U (varsti on tulekul veel adapter vanemate 3DS-ide jaoks).
Amiibod suhtlevad taskukonsooli või Wii U tahvel-puldiga lähiväljaside abil – jah, ikka seesama lahendus, mis võimaldab muuhulgas ka Tallinna elanikel Ühiskaardiga oma tasuta sõiduõigust valideerida; tuntud samuti ingliskeelse akronüümiga NFC.
Nagu mainitud, ei suhtle amiibodega kõik mängud, vaid arendajad peavad vastava funktsionaalsuse esmalt lisama (see võib saabuda ka juba müügil teostele tarkvaralise täiendusena).
Suhtlus lisab erinevaid võimalusi – uutest kostüümidest tegelastele kuni selleni, et kujuke võtab vastu mingit infot, talletab selle ja suunab selle mingisse teise mängu.
See võib tunduda paljudele tühise trikina ja koguni põlastusväärse ahnusena tootjate poolt, a la miks peaks teisejärguliste lisade eest veel juurde maksma, kui põhimäng juba ostetud.
Ärianalüütikud näevad aga äsjailmunud tooteklassile tohutut turgu. Mõned usuvad, et Nintendo kasum võib aasta lõpuks tänu amiibodele kolmekordistuda. Bloombergi eksperdid ennustavad, et amiibomüük toob ainuüksi USAst miljard dollarit.
Huvitav on asja juures seegi, et uued kujukesed on suhteliselt odavad, impulssostuks sobivad, näiteks Amazon.com pakub neid umbes 13 dollari ehk 10,55 euro eest tükist. Aga esmapartiis leidus terve hulk praaki, vale või vigase disainiga kujukesi, mille eest küsitakse veebis väga suuri summasid.
Näiteks eBay oksjonil küsitakse Metroidi kangelase Samusi Arani amiibo eest 2500 dollarit, kuna teda on miskipärast ootuspärase ühe käe ja ühe käsikahuri asemel nulli tavalise käe ja hoopis kahe juraka kahuriga "õnnistatud".
Kogu selle rikkusejutu juures tundub iroonilisena, et Nintendo juhtkond ei osanud Amiibo potentsiaali kuidagi ette näha ega olnud asjast üldsegi huvitatud.
Nimelt pakkusid ideed neile esmakordselt väike mängufirma Toys for Bob ja selle peremees, suur kirjastaja Activision, kes Nintendot omas projektis appi ning eksklusiivseks partneriks kutsusid.
Nintendo ütles ära, kuid teised läksid asjaga siiski edasi – ja edukalt. Sündis nii Nintendo kui ka muudele platvormidele ilmuv sari Skylanders, mida saatvad kujukesed suhtlevad mängudega RFID-tehnoloogia abil. Nüüd siis tuli Suur N oma variandiga jõuliselt peale, kui taipas, et tehtud on viga.
Nintendo minevikust mäletame ka teist samalaadset suurt viga: nad lasid Sonyl 1980ndate lõpus konsooli Super Famicom jaoks CD-ROM-lisaseadme valmistada, aga ei lubanud seda turule tuua, vaid lõid viimasel hetkel väga sarnase diili hoopis Philipsiga.
Philipsi lisaseade on ammu ajaloo prügikastis, aga Sony tõi tehtud töö alusel hiljem turule esimese PlayStationi, mille menu ning suutlikkust videomängude ajalukku täiesti uus peatükk lisada teab vast iga mängufänn.