Vaata oma koduleht kriitilise pilguga üle – kas tõepoolest on kõik see vajalik, mis su lehel hetkel on? Äkki see inforohkus tekitab hoopis segadust ja viib külastajate tähelepanu kõrvale, küsib Digiabi.ee.

Allpool asjad, mida kodulehtedel liigagi tihti näha võib, kuid mis on tegelikult pigem negatiivsed.

1. Suur päisepilt

Tihti võib näha kodulehekülgi, kus üle poole ekraanist katab suur päisepilt koos menüüga. Muidugi olen nõus, et pilt tekitab emotsiooni, kuid ka emotsiooni võib olla liiga palju.

Arvesta sellega, et enamus su külastajaid ei pruugi kodulehte külastada 32" ekraanil ning 10" või 7" ekraaniga tahvelarvutiga vaadates ongi kogu koduleht selle pildiga kaetud.

Inimesed on internetis laisad ja iga liigne liigutus võib külastaja su lehelt hoopistükkis minema viia.

2. Flash intro (animatsioon, mida näidatakse enne päris koduleheni jõudmist)

Kui inimene koputab su poeuksele, siis sa ei saada ju talle ukse taha klouni, kes enne paar nalja teeb, kui kliendi sisse lased? Aga kodulehtedel kipub sellist lähenemist liigagi tihti nägema.

Lisaks arvesta, et Apple'i telefonid ja tahvelarvutid ei näita Flashi – seega jõukam klient vaatab lihtsalt suletud ust ja nuputab, mis toimub.

3. Pildipanga fotod

Muidugi on pildipangast foto tellimine odavam ja lihtsam kui fotograafi palkamine, aga tegelikult on üsna hästi aru saada, kas tegu on reaalse tootefotoga või mitte.

Eriti rumal on kasutada pildipangafotosid sektsioonis "kliendid soovitavad" – muidugi pildiga soovitus on parem, aga pilt peaks olema soovitajast ja mitte suvalisest inimesest.

4. Sildipilved

Sildid ehk tagid on head – nad aitavad lehte Google'i jaoks optimeerida ning otsingus sind märksõnadega paremini ette tõsta.

Aga kas sildipilv peab olema ka kodulehel? See on küllaltki kirju, võtab ruumi ja pigem teeb lehe kasutamise keerulisemaks.

5. Taustamuusika

Tänan väga – mul on olemas YouTube, Spotify ja 1000 muud rakendust, kust soovi korral arvutiga töötades muusikat kuulan. Ma ei taha, et mu arvuti täitsa ootamatult hakkab karjuma – eriti, kui ma parajasti üritan teha nägu, et tegelen tööasjadega.

Kui su teenus on kuidagiviisi muusikaga seotud ja tahad külastajale anda võimaluse seda kuulata, siis küsi talt enne, kui heli mängima paned.

6. Hello world tüüpi postitus

Kui kasutad kodulehe tegemiseks WordPressi, siis esimene asi peale installi on see, et kustutad automaatse Hello worldi postituse. Raske on võtta tõsiselt veebilehte, kus tegija ei suuda isegi nii elementaarset muudatust teha.

7. Fotoalbumid

Kui sa just profifotograaf ei ole, kes klientidele pildid kodulehe kaudu saadab, siis palun väldi suurte albumite tegemist. Kui ma suvalisi pilte tahan vaadata, siis on mul sorteerimata fotosid pool enda kõvaketast täis.

Firmalehelt ootaks eelkõige neid fotosid, mis tõesti annavad ülevaate firma teenusest/toodetest ja neid pilte ei tohiks olla üle 20.

Pildid peaksid avanema nii, et saan nende vahel liikuda noolteklahve kasutades (mitte iga pilt eraldi aknas).

8. Kõik andmed firma kohta

Muidugi on tore teada, et sul on konto neljas pangas ja lisaks, et millised on nende pankade Swift-, IBAN- ja muud koodid. Aga kas sa tõesti loodad, et klient sulle ilma arveta hakkab suuri ülekandeid tegema?

Kontaktide lehel piisab täiesti põhikontaktidest. Kui tahad sinna lisainfot panna, siis pane võtmetöötajate pildid koos nende kontaktidega.

Kokkuvõtteks

Kindlasti on neid asju veel ja kui sa oled kõhkleval seisukohal, siis lisa oma firma kodulehe link meie FB-seinale ja annan juba konkreetsemat tagasiside.

Aga kokkuvõttes on kliendid erinevad ja sina ise tunned oma kliente kõige paremini. Seega, kui mõni punkt võttis pead vangutama ja oled kindel, et sinu kodulehel see reegel ei kehti – täiesti võimalik. Aga vahetevahel kodulehte kriitilise pilguga üle vaadata tasub igal juhul.