250 miljonit aastat tagasi sai üks ülimalt veider paar teineteise süleluses tõenäoliselt koos surma, kirjutab ajakiri Imeline Teadus.

Üks vigastatud kahepaikne ja üks imetajasarnane roomaja viibisid ühel ajal maa-aluses koopas, mis jäi äkitselt vee alla.

Tänu Lõuna-Aafrika, Austraalia ja Prantsusmaa teadlastele on loomad nüüd uuesti üles leitud - tardununa hetke, mil mõlema elupäevad said järsult loetud.

Lõuna-Aafrika Witsi ülikooli evolutsiooniuuringute instituudi paleontoloog Vincent Fernandez oli hämmastunud, kui ta skaneeringuid uuris: "Suurim üllatus oli see, kui avastasime piltidelt veel ühed hambakaared, mis olid hoopis teistsugused kui esialgu näha oleval imetajasarnasel roomajal," lausus ta.

Lõuna-Aafrika Karoo lavamaa kivimikihtidest on teadlased aegade jooksul leidnud hulgaliselt koopaid, mis sisaldavad kivistunud loomi.

Kõnealune tähelepanuväärne leid tehti viimase kivististe analüüsi käigus. Tänapäevaste röntgenseadmete abil tegid teadlased kaljust kolmemõõtmelisi skaneeringuid.

Kõigepealt avastasid nad hästisäilinud Thrinaxodoni, kes kuulus rühma Cynodontia. Need olid praeguste imetajate kauged eellased. Teadlaste suureks üllatuseks tuli välja, et kalju peidab endas veel ühe looma kivistist. Tegemist oli ammu väljasurnud kahepaikse Broomistegaga.

Salamandrisarnane kahepaikne oli murdnud ribid ja otsis arvatavasti koopas elanud imetajasarnase roomaja juures varju. Teadlaste sõnul viibis karnivoorist Thrinaxodon tõenäoliselt talveunesarnases seisundis ega märganud seetõttu kutsumata külalist, kes sai seetõttu koopasse jääda.