VR ei ole surnud: virtuaalreaalsuspeakomplektide arv on hüppeliselt tõusmas

 (3)
Tartu Ülikool tutvustab abiturientidele IT eriala
Virtuaalreaalsus-peakomplektFoto: Anni Õnneleid

Kuigi suurem virtuaalreaalsuse buum on näiliselt möödas - igaüks ei ürita enam arendada poolpidust VR-rakendust, siis tegelikult näitavad andmed hoopis, et tegemist on üha populaarsema meelelahutusviisiga.

Üks võimalus VR-peakomplektide populaarsust analüüsida on näiteks vaadata maailma kõige suurema arvutimängupoe Steam igakuist riistvaraanalüüsi, mis näitab, milliste seadmeid poe kasutajad mängude tarvis kasutavad.

Mänguplatvormi andmed näitavad, et VR-seadmeid on arvutimängurite hulgas eelmise aastaga võrreldes poole rohkem ning nüüd on keskkonnas peakomplekt hinnanguliselt 0,8 protsendil kasutajatest. Platvormil on VR-komplektiga inimesi nüüd umbes sama palju kui Linuxi kasutajaid.

Seadmete hulga tõusu taga on kolm populaarset peakomplekti - Oculus Rifti peakomplektide arv tõusis aastaga 85 protsenti, HTC Vive'i omade hulk 65 protsenti, samuti oli populaarne Windowsi MR-i peakomplekt, mis on praeguseks kokku hinnanguliselt 0,07 protsendil Steami kasutajatest.

Mänguplatvormil on igakuiselt umbes 20 miljonit aktiivset kasutajat, mis tähendab, et VR-peakomplektide kasutajaid on seal hinnanguliselt pisut vähem kui miljon.