Siis algas aga mitu miljardit põletanud allakäik, firma oli sunnitud kaheks jagunema (mobiilid ja võrgutehnoloogiad) lööma ning mobiiliäri lõpuks ära müüma.

Motorola Mobility uueks omanikuks sai 2011. aastal Google, mis selle aga kolm aastat hiljem hiinlaste Lenovo'le edasi müüs. Ja viimane nostalgiat ei hinda, nüüdseks on praktiliselt kõik tollased töötajad koondatud. 95% veel neli aastat tagasi eksisteerinud töökohtadest on kadunud.

See ei pidanud tingimata nii minema. Lenovo kuulutas Motorola enda omaks tehes, et annab praktiliselt kogu oma mobiiliäri nende vedada. Motorola omandamine oli Lenovo jaoks nagu USA turul jala ukse vahele saamine.

Elu läks edasi, ilmus mitu head telefoni nagu Moto X Style ehk USA-s Moto X Pure Edition. Ilmusid ka Moto 360 nutikellad...

Siis aga teatas Lenovo tänavuse aasta alguses, et Motorola nime enam ei kasuta, aga "Moto" jääb alles. Samuti kadusid ajaloo prügikasti Moto X telefonid ehk senine esindusseeria.

Motorola tänavune telefonide lipulaev Moto Z on juba väga erinev elukas, ja kahjuks palju leigemalt vastu võetud.

Selle kahel variandil kolmest puudub kõrvaklapipesa (kirutud ju ka Apple'i iPhone 7 juures) ja trumpässaks plaanitud modulaarne disain ehk võimalus seadet lisavidinatega täiendada on osutunud vähemalt müügiedu mõttes läbikukkumiseks.

Selgub, et selline võimalus pole inimestele lihtsalt ihaldusväärne. Ega see moodulite värk rivaalidel ka ei õnnestunud. Google'i projekt Ara on üsna hiljutise seisuga peatatud, LG kevadine G5 küll ilmus, aga rohkem pole sellest praktiliselt midagi kuulda olnud.

Kui Lenovo Motorola ära ostis, tundus see üldsusele pigem positiivne ja nagu uus algus. Nüüd aga uus omanik lihtsalt nülgib oma töölooma. Senine töötajaskond on laiali aetud ja endiste populaarsete seadmete jätkamise asemel on rõhk uutel toodetel, mis pole oma kohta päikse all leidnud.

Mis saab edasi? Ei tea. Pole isegi kindel, et Motorola jääb iseseisvalt tegutsema.