Meediakonglomeraadi News Corp suuromanik Rupert Murdoch, uudisteagentuur AP ja paljud teised meediaväljaanded on pikka aega üritanud inimestele selgeks teha, et uudiste tegemine on kallis lõbu ja lugejad peavad nende eest maksma.

Themediablog.co.uk korraldatud uuringust aga selgub, et internetis uudiste lugemise eest on valmis raha välja käima ainult kolmandik lugejatest.

Seitse lugejat kümnest väitis, et juhul kui mõni nende senine lemmikväljaande võrguversioon tasuliseks muutub, hakkavad nad uudiseid mujalt otsima.

Möödunud nädalal teatas Murdoch kavatsusest teha kõik oma online-väljaanded tasuliseks, lisades, et “tööstusharu, mis annab oma toodangu tasuta ära, sööb enda võimet toota head sisu”.

Themediablog.co uk küsitles tuhandet inimest, kellest 28 protsenti leidsid, et News Corp’ile kuuluvate väljaannete (Timesonline, Sun) lugemise eest pole nad valmis raha maksma.

Media Blog’i toimetaja Will Sturgeoni sõnul on Rupert Murdoch küll meediamaailmas olnud tohutu jõud, kuid ainuisikuliselt terve meediamaastiku ümberkujundamine võib osutuda temagi jaoks liiga raskeks.

Võrguväljaannetel, isegi nii suuretel nagu Wall Street Journal ja Financial Times (mõlemad tasulised), on suur probleem ja selleks on otsimootorid eesotsas Google’iga. Selleks, et artiklid oleksid otsingu kaudu leitavad, peavad need olema täismahus (st ka tasuline osa) otsimootorite robotitele avatud, vastasel juhul kaotaksid nad olulise osa oma liiklusest. See omakorda tähendab, et kopeerides mõne tasulise WSJ artikli pealkirja Google’i otsingusse saab seda täismahus lugeda.

Selle vastu aitaks ainult sisu otsimootoritele kinni keeramine (tuleb lisada vaid lihtne skript), mis oleks aga iga liiklusest huvitet väljaande jaoks sisuliselt enesetapp.