Läbimüügi mõttes eristub aga kaks selget liidrit: Apple ja Samsung. Apple koorib enamiku nutiseadmetootmisega seonduvatest tuludest. Samsung on aga täielik kuningas Androidi-turul.

Huvitaval kombel jätkub nende vastuseis ka täpselt nutiseadmete turu uuel lahinguväljal, milleks on nutikellade müümine.

Samsungi 2014. a aprillis ilmunud Gear S2 osutus suureks hitiks Hiinas - kinnitamata andmetel läks hiljuti kaheksa tunni jooksul kaubaks 180 000 eksemplari. Need on juba numbrid, mille üle nutikellaäris uhkust tunda võiks!

Samsung Gear S2 (Foto: REUTERS)

Asja teeb veel eriti põnevaks, et Gear S2 ei jooksuta opsüsteemi Android Wear, vaid Samsungi osalusel arendatavat rivaali Tizen. Katsed pakkuda ka seda jooksutavaid nutitelefone on edutult hääbunud.

Turu-uuringute firma Strategy Analytics väidab aga, et Apple'i nutikell Watch, mis ilmus 2015. a aprillis, müüb veelgi paremini. Nende hinnangul läks perioodil tänavusest juunist kuni septembrini maailmas kaubaks 4,5 miljonit Apple Watchi.

Nii et põhimõtteliselt võttes sama seis nagu nutitelefonide turul: Apple on tipus ja kõiki ülejäänusid ruulib Samsung. Ajalugu kordub. Aga peaasi, et sai tõestatud, et nutikellade äri polegi surnuna sündinud. Neil vidinatel on tuliseid fänne ka.