Miks internet kuulub kassidele, mitte koertele?
End ajakirjanduse tulevikuks nimetaval toredal saidil Thought Catalog ilmus intrigeeriv arutlus, miks internet kuulub kassidele.
See põhineb Texase ülikooli tellitud uuringul 2010. aasta algusest, et kas ameeriklased eelistavad kasse või koeri.
42% vastajatest nimetas end koerainimesteks ja 12% kassiinimesteks; 28% vastajaid armastas mõlemaid ja 15% eikumbagi. Internet kuulub postitatud videode, piltide ja saitide osas koerte asemel siiski kassidele. Neist on kujunenud lausa interneti mitteametlik maskott.
Texase ülikooli uuring keskendus ka iseloomujoontele, mida kassi- või koerasõbrad üldiselt omavad. Levinud arvamuse kohaselt ütleb kodulooma-eelistus ju midagi ka inimesest.
Selgus, et koerainimesed on 15% ekstravertsemad, 13% meeldivamad ja 11% kohusetundlikumad kui kassiinimesed. Kassiinimesed seevastu on 12% neurootilisemad ja 11% avatumad kui koerainimesed.
Thought Catalogi arutluse autor leiab selle põhjal, et internetis enda väljendamine sobib kassisõpradele paremini, kuna netikultuur seostub paremini "kassilike" omadustega (veider, isemeelne, armas, arusaamatu käitumisega, morn, elegentne, isekas ja ekspressiivne).
Postitatud videode-piltide sisu põhjal võib koeri seostada seevastu omadustega nagu alandlik, ebaintelligentne, kohmakas, naeruväärne, lihtne, ebaelegantne, passiivne.
Loo autor näeb selles ka metafoori, kuidas aktiivsemad netikultuuri kandjad vaatlevad end võrreldes "tavaliste" inimestega. St, nad on närvilisemad ja ebakindlamad, aga paremad kui tavainimesed.
Jälgi Forte uudiseid ka Twitteris!