Esindatud on näiteks Skype, Intel, Microsoft, Energy Star jms. Aga ärge püüdke neid maha kratsida. Nagu tuulerõugete puhul jäävad armid, jätavad kleebised koledad jäljed. The New York Timesi ajakirjanik uuris hiljuti asja, ja leidis nende olemasolule üsna väheüllatava seletuse: raha.

Naljakas olukord: arvutifirmad soovivad oma sülearvuteid aina ilusamaks muuta, aga rikuvad neid püüdlusi näotute kleebistega. See on umbes sama nagu osta luksuslik auto ja leida selles kleebised kasutatud mootoriõli, põrandamattide, klaasipuhastusvedeliku ja näiteks õhuvärskendaja tootja logodega.

AMD uuringud näitavad, et kliendid vihkavad selliseid kleebiseid. Kuid need ei kao kuhugi ühel lihtsal põhjusel: suur hulk raha, mis omanikku vahetab. Intel, Microsoft, Skype ja teised maksavad arvutifirmadele kleebiste lisamise eest. (Apple keeldub Inteli kleebiseid arvutitele panemast, kuigi Inteli protsessor on sees. See tähendab loobumist miljonitest dollaritest aastas.)

Me pole päris kindlad, et selline reklaam tasub ära. Kui osta Windowsi läpakas, on ju ilmne, et selles elab Windows. Kui arvutikast ütleb Intel inside, teate seda ka pärast kasti avamist.

Üks argument on, et kleebised aitavad müügiinimestel sülearvuteid üksteisest eristada. Aga kastil on ju sama info, rääkimata poesiltidest. Pealegi, kuidas Windows 7, Intel inside või Skype ready märk tegelikult aitab klienti paremini teenindada?

AMD hakkab 2011. aastast kasutama uusi kleebiseid, mida saab kergesti ja jäljetult eemaldada. Nad plaanivad kleebistest tulevikus isegi üldse loobuda. Vahepeal muutub aga nende kasutamine valikuliseks. St, kui arvutikomplektide koostajad otsustavad AMD kleebiseid mitte kasutada, läheb turundusdollarite ülejääk lihtsalt mujal kasutusse. Loodetavasti võtavad teised eeskuju.