Kõik teie netitegevused kujundavad teie kaubamärki, ehitavad sellele profiili ja aitavad seda isegi reklaamida.

Miks on oluline endast kui brändist mõelda? Sest kuna andmed inimeste kohta on internetis üha kättesaadavamad, tahate muidugi kindlustada, et info pole mitte ainult täpne, vaid ka positiivne ja selgelt formuleeritud.

Näiteks, hiljuti pidi selle artikli autor sõpra külastama, aga sõbra sõbra juures. Ta ei teadnud sõbra sõpra, nii et kasutas võimalust nime guugeldada. Ta avastas, et järgib sõbra sõpra juba Twitteris, ja tegi tutvust tema ajaveebi, tööandja, Facebooki lehekülgi, Flickri konto ja muuga. Kümne minutiga oli koos päris hea profiil sõbra sõbra huvidest (kassid, anime, poliitika) ja isiksusest (lõbus, tegus).

Muidugi, kui tõesti pingutada, leiab veel igasugust informatsiooni. Artikli autor leidis hoolega guugeldades fännikirjandust foorumist ajakirjale, kus ta kunagi töötas, nagu ka fänne vägivaldseid ähvardusi tegemas, sest ta laitis viie aasta eest nende lemmikut tehnikavidinat.

Seda ei tahaks tulevasele tööandjale oma ühe suurima hitina näidata, ent tõhus profiilihaldus ja otsimootori optimeerimine matsid selle sügavale Google'i arhiivi.

Mis eristab teie kaubamärki teie isikust? Kõike, mida inimesena teete, saab lisada brändile, aga tingimata ei peaks. Sellele saavad midagi lisada ka paljud teised - vahel ebateadlikult, vahel negatiivselt.

Kõik need andmed ja meedia, mida loome ja internetti ja sotsiaalvõrku lisame, on osa sellest andmebaasist, mille lisandid on tänapäeval tihti automaatsed (asukoha selgitamine Latitude'is või Gowallas, meediajälitus LibraryThingis, LoveFilmis või Raptr'is), nii et vajadus tekib tõhusate filtrite järele, et selgitada, kus on toimunud tähtsad sündmused, ja nende mõju kuidagi hallata.

Meedia ja sotsiaalvõrkude monitoorimine seisnebki iga kaubamärgi jälgimises üle igasuguse meedia. Lühidalt, see teeb kindlaks, et kuulete kõike tähtsat, mida inimesed teie brändist räägivad, ja sõelute välja müra, ebatäpsed vasted ja homonüümid, et inimesteni küünida.

See võib varieeruda lihtsatest tasuta tööriistadest nagu Google Alerts keerukate ja kulukateni nagu Radian6.

Egosurfamine - internetis oma nime otsimine - erineb seega õige vähe tavalisest meediamonitooringust. Tähtsaim vahe on paljudel ressursside puudulikkus - enamik ei hakka raha Nielsen BuzzMetricsi abononemendile kulutama. Ka pole meil aega ega tööjõudu, et monitooringutööriistu üles seada ja käigus hoida. Me vajame lihtsalt midagi kiiret ja räpast, et sotid selgeks teha.

Seda arvesse võttes oleme valinud neli toodet, mis aitavad teil ennast netis jälgida.

Radian6 soovitas meile ei keegi muu kui Microsofti internetiturunduse osakonna töötaja, nii et kuigi see on kallis, lisasime siia ka. Google Alerts on loomulik valik, sest see on tasuta ja lihtne. Social Mention ja Trackur pakuvad aga lihtsat sotsiaalmeediamonitooringut. Meie testi jaoks jäid osad töövahendid ka lihtsalt liiga nišikaubaks.

Technorati on vanem abivahend, mis hindab ainult ajaveebe ja toetub üsna omavolilisele mõõdustikule. Blog Pulse on samavõrd ajaveebikeskne, aga värskem. Board Reader jälgib, nagu nimigi ütleb, foorumeid. Scoutlabs ja SM2 on Radian6-ga sarnased, kuid esimene on odavam ja võimalusevaesem, teine aga kasulikum suhtekorralduseks ja turunduseks. AlertRank sorteerib teie Google Alertsi ja on tasuta, nii et lisasime selle GA alla.

Pea kõik siin nimetatud teenused pakuvad RSS-voogusid. Nii et voolugeja võib muutuda sotsiaalmeediajälgijaks, kui viitsite selle seadistamiseks energiat kulutada.

Netis oma brändi leidmine on alles esimene samm. Järgmiseks peate tegema kindlaks, et esimestena saabuvad vastused on positiivsed, et teie oma sisu tuleb esimesena, ja teil on protseduurid kriisi või negatiivse vastukajaga tegelemiseks. Profiilihalduse tähtsus alles kasvab.

Ilmselt ei lähe kaua, kui sotsiaalmeedia eksperdid (ja veel tähtsam, personaliosakonnad) lepivad kokku mingis standardiseeritud mõõdustikus, nii et isikliku profiili monitooring hakkab mõjutama tööleidmist.

Hind: 500 dollarit (10 000 tulemust), 1000 dollarit (25 000 tulemust), 1500 tulemust (50 000 tulemust) + 100 dollarit kuus kasutaja kohta.

Meile soovitasid seda kaks iseseisvat "sotsiaalmeedia guru". Tutvus on esialgu õõvastav; ülimalt lihvitud kasutajaliides teeb selle pealtnäha keerukamaks kui see on. Õnneks ei tohi seda põhjaliku demota isegi kasutada, ja edasist selgitavad videoõpetused.

Tööriista süda on seadistatavus. See võimaldab luua võtmesõna profiile, valida keeli, meediatüüpe, regioone ja allikaid ning tulemusi paljudel värvikatel ja kasulikel viisidel väljendada. Esindatud on ka tiimihaldustööriistad, nii et probleemse sisu saab kindlaks teha ja kellelegi tegelemiseks edasi saata.

Kõik need võimalused on toredad, aga väiksemale kasutajale pole see tingimata vajalik, eriti kuna põhihind on nii kõrge ja seadistamine-haldamine kulutab palju aega. Kui olete avaliku elu tegelene, on Radian6 võimekus ja paindlikkus meelitavad, kuid üksikisikule mitte nii kasulik.Hinne: 4/5

Hind: tasuta.

Egosurfamine algab, kui oma nime guugeldate. Google Alerts on tegelikult selle automatiseeritud versioon, ja petlikult lihtne. Sisestage lihtsalt võtmesõna ja vajutage Enterit.

Siis esitab see refereerima võtmesõna iga mainimist internetis. Soovite seda täpsemalt seadistada, võite täpsustada sisutüüpi (ajaveebid, video, grupid jm), saadud e-kirjade sageduse või tulemuste hulga (maksimaalne on ainult 50).

Google Alertsi ja Radian6 tulemuste erinevus on tühine, kuid tasulise tööriista eelised on väljundvahendid ja see, kuidas see sisu hindab.

Alertsi põhjal on loodud ka AlertRank, eraldi hindamisvahend, mis sorteerib GA "häireid", enne kui need e-postkasti jõuavad. Aga see ei konkureeri suuremate toodete paindlikkusega.

Google Alerts on tasuta ja mitmekülgne, kuid rohkem või tihedama sõela läbinud tulemusi tahtes kaaluge muid variante.

Hinne: 3/5

Hind: tasuta (üks otsing), 18 dollarit (viis otsingut), 88 dollarit (25 otsingut), 197 dollarit (250 otsingut), 297 dollarit (piiramatu hulk otsinguid).

Trackuri tegijad väidavad, et selle ülesseadmiseks kulub üks minut. See otsib Google Alertsi kombel võtmesõna või stringi põhjal. See on samas veidi võimekam ja pakub ka mittetäpseid vasteid, kohustuslikke sisse- ja väljaarvamisi, domeenierandeid ja graafiku kujul piiramatut hulka tulemusi.

Kui olete otsingu sooritanud, võite selle CSV-vormingusse eksportida, luua sellest RSS-voo või saada selle e-kirjaga. Lisatud on hoiakute jälgimine, mis värvib tulemused fooritulede järgi, nii et võite kergesti eristada positiivseid ja negatiivseid.

Kuigi testisime seda väga tuntud nimedega, saime hoiakuks miskipärast ainult neutraalse. Trackur lubab ka ainult üht salvestatud otsingut konto kohta.

Kui tahate enamat, peate abonomendi hankima või mitu kontot looma, mis pole eriti ihaldusväärne. See pole ka esialgu eriti kallis (18 dollariga viis), aga firmakonto puhul tõusevad hinnad ruttu.

Hinne: 3/5

Hind: tasuta.

Social Mention seob Trackuri kombel kasutajate loodud sisu. Sellel on ka samad valikud otsingu seadistamisel: saate valida sisutüübi, kuupäeva jm. See teeb kõike, mida ka Trackur, ja otsingute arvust hoolimata ikka tasuta.

Hoiakujälgimise vahend tõesti töötab ja on kasulik. Social Mention paneb iga otsingu puhul paika levinumad võtmesõnad, kasutajad, hashtagid, postitusjärgud ja allikad ja annab kõigist CSV-infot. See võimaldab ka valida häireid, mis on vähemalt sama head kui Google Alertsis. See jabab isegi kasulikku statistikat, kuidas te oma sihtgrupini küünite.

SM toodab rohkem tulemusi kui Trackur, kuigi mitte nii palju kui Google Alerts või Radian6, seda saab brauseri otsiribale lisada. See ei lase küll otsinguid salvestada, aga lubab eksportida nii palju RSS-voogusid või e-kirjahäireid nagu tahate.

Kuna see on ka tasuta, ei pea meie testi võitjat kauem otsima.Hinne: 5/5