IBMi lahenduse
Virtual Enterprise Remote Desktop Environment
(VERDE) (e.k virtuaalne ettevõtte kaug-töölauakeskkond) puhul on kontori töökohtade kõik olulised tarkvaraosad paigutatud ettevõtte serverisse, kust neid kasutatakse tsentraliseeritult üle võrgu.

„Ülemaailmne majandussurutis paneb ettevõtteid mõtlema alternatiivsetele, eeskätt odavamatele IT-lahendustele. Kokkuhoidu võib saavutada mitmel viisil, näiteks litsentsikulude pealt, kasutades Linux operatsioonisüsteemi ja avatud standarditel põhinevat kontoritarkvara. Nimetatud tarkvara on riistvara suhtes vähemnõudlikum, tänu millele on võimalik säästa nii riistvara kui energiakulu pealt. Oluliselt vähenevad kulutused töökohtade haldamisele, hooldamisele ja tugiteenustele,“ ütles IBMi Lotuse müügijuht Baltikumis Kalle Immato.

IBMi virtualiseeritud töölauasüsteemis saab kasutaja enda ekraanile kuvataval töölaual asuvad rakendused ehk kontori-, suhtlus- ja grupitöövahendid kätte ka vanema arvuti või ainult ekraani ja klaviatuuri sisaldava thin client terminali abil.

Üks virtuaalseid töölaudu haldav server suudab korraga kuvada kümneid PC-töökohtasid.

Võrreldes näiteks uute Windows Vistaga varustatud arvutite soetamisega, on Virtual Desktop lahenduse abil võimalik iga töökoha riistvarakuludes IBMi arvutuste järgi säästa kuni 250 eurot. Summale lisanduvad säästud kasutamata Microsoft Office kontoritarkvara litsentsidest.

IBM’i töökohtade virtualiseerimislahendus maksab ühe kasutaja kohta 49 dollarit (ligi 600 krooni).