Huawei jäi haledalt vahele: reklaamis näidatud telefoniselfid valmisid tegelikult peegelkaameraga

 (17)

Uuemad tippklassi nutitelefonid nagu Apple'i iPhone, Samsungi Galaxy Note või Huawei lipulaevad pildistavad pilte, mida mõne aasta eest nutitelefonidest unistadagi ei osanud.

Päris peegel- või hübriidkaameratega need fotod pildikvaliteedi poolest aga ei võistle. Fotograafid teavad seda, Huawei samuti, kirjutab Photopointi ajaveeb.

Miks muidu esitas see Hiina elektroonikatootja oma uues reklaamvideos profiklassi peegelkaameraga tehtud fotosid nii nagu need oleks pildistanud hoopis Huawei Nova 3 nutitelefon.

Huawei poolt Egiptuse turule tehtud reklaamvideoga oli kõik toredasti korras. Seda aga ainult niikaua, kui videos üles astunud kena näitlejatar postitas oma Instagrami-kontole mõned kaadritagused fotod (nüüdseks kustutatud).

Ühel nendest fotodest oli näha selfie-tegemise hetk, kus meesnäitleja hoidis lihtsalt oma tühja kätt ette sirutatuna, samal ajal kui selfie-foto tegi hoopis fotograaf – statiivile asetatud profikaamera (ilmselt Canoni 5D seeriast) ja fiksobjektiivi komplektiga. (Vt võrdluspilte uudise lõpus.)

Tõsi – Huawei ei maini kordagi – ei videos ega ka mujal – nagu oleks reklaamis nähtavad fotod pildistatud Nova 3 nutitelefoniga. De jure võib kõik isegi korras olla, de facto on aga Huawei üldsusele valetanud, sest reklaam jätab vaatajale mulje, nagu oleksid selfie’d pildistatud Huawei nutitelefoni Nova 3 eesmise kaameraga.

Seotud lood:

Internetikommentaatorid sellist asja andeks ei anna ja tambivad Huaweid YouTube’i video all nii kuis jaksavad.

See pole ka Huaweil esimene kord niimoodi peegelkaamerafotode kasutamisega vahele jääda. Kahe aasta eest jäi ettevõte samuti vahele, kui keegi Huawei P9 näidisfotona esitatud pildifaili EXIF-infot uurides leidis, et foto on pildistatud hoopis Canon 5D Mark III peegelkaamera ja paartuhat eurot maksva objektiiviga.

Siinkirjutaja soovitab mitte kurjaks saada, vaid võtta asja veidi leebemalt ja kasutada kainet mõistust reklaamide tõepärasuse hindamiseks. Reklaaminduses on ju kombeks veidi (või siis palju) liialdada, et point paremini esile tuleks.

Teate küll neid reklaame, kus mustusekorra all olev elektripliit ühe lapitõmbega säravvalgeks muutub või T-särk võluväel veel puhtamaks saab kui poest ostes.

Kõik me ju teame, et reaalses elus asjad nii lihtslt ei lähe. Et see on lihtsalt reklaam. Samamoodi ei tasu loota, et nutitelefon täpselt nii ilusaid endlipilte pildistab nagu meile reklaamis näidatakse.

ekraanitõmmis (kaader videost)
ekraanitõmmis (foto “kaadri tagant", mis praeguseks näitlejanna sotsiaalmeediakontolt eemaldatud)
Jäta kommentaar
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega
Loe kommentaare Loe kommentaare