GRAAFIK | Apple ja Samsung on nutitelefonideturgu hiinlastele kaotamas

 (11)

Xiaomi redmi Note 3 ja 4
Xiaomi Redmi Note 3 ja 4Foto: Karli Saul

Uuringufirma Gartner on iga aasta esimeses kvartalis avaldanud andmeid selle kohta, kui palju nutitelefone maailmas müüdud on ning kui palju on turuosa ja müük tootjate lõikes muutunud.

Graafik: Heleri Kuris

Nagu graafikult näha, on suurte telefonitootjate turuosa viimaste aastate lõikes pigem langenud ja stabiliseerunud. Muutus nii Apple'i kui ka Samsungi puhul on eelmise aasta sama perioodiga võrreldes kõigest pisikesed 0,4 ja 0,3 protsenti. Protsendi teeb veel väiksemaks asjaolu, et võrreldes omavahel 2017. ja 2018. aasta 1. kvartalit, on nutitelefonide kogumüük maailmas tegelikult 1,3% tõusnud.

Uuringufirma sõnul on Samsungi probleemiks see, et nad pakuvad liiga kõrge hinna ja madala kvaliteediga keskklassi ja odavama klassi telefone ning seetõttu on nad kaotanud just selles turusegmendis suure turuosa hiinlastele.

Apple'i puhul aga tuuakse välja ning firma turuosa on seetõttu väike: teistes hinnaklassides ei ole Apple üldse esindatud. Samal ajal aga ei paku Apple enda seadmetele piisavalt uusi funktsioone, et praegused iPhone'i omanikud vanu telefone välja vahetama kiirustaks.

Samal ajal, kui Apple ja Samsung rabelevad komakohaga protsendipunktide pärast, on Hiina tootjad tulnud maailmaturule väga tugevalt: näiteks Huawei on enda turuosa suurendanud eelmise aastaga võrreldes 1,5 protsendi võrra, liikudes Apple'ile järjest lähemale. Juba praegu on Huawei maailma suuruselt kolmas telefonitootja ning nagu näha, on nad enda turuosa jõudsalt suurendamas.

Kuid tõelise tõusu on teinud Xiaomi, võrreldes eelmise aastaga lausa üle sajaprotsendiline tõus 3,4% pealt 7,4% peale. Ilmselt on Xiaomi trumbiks just odavad ja võrdlemisi heade näitajatega telefonid, mis tavakasutajatele hinna ja kvaliteedi suhte pärast sümpatiseerivad.

Huvitav on veel see, et sellel aastal on muude telefonitootjate turuosakaal langenud koguni 4,8% võrra. Ka selle taga on suuresti tõenäoliselt Xiaomi, võttes odavamate telefonide turuosa, kuhu alla "muud" tootjad valdavalt kuuluvad, teiste tootjate käest ära.

Kui 2015. aasta esimeses kvartalis moodustasid suuremate Hiina nutitelefonitootjate (Huawei, Oppo ja Xiaomi) turuosad kokku umbes 11,8 protsenti, siis selle aasta esimeses kvartalis oli see arv kasvanud juba 25,2 protsendini.

Jäta kommentaar
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega
Loe kommentaare Loe kommentaare