• Esi- ja tagatuled said uue vormi
• Täienenud mootori- ning varustusevalik
• Hind alates 26 630 eurost

Baieri tootja kutsub neid facelift’e tähekombinatsiooniga LCI – Lifecycle Improvement (elutsükli täiustus – ingl.k.). Vaatasin üle, päris uue 1.seeria proovisõiduloo kirjutasin oktoobris 2011, seega klapib kõik ajaliselt nagu kellavärk.

Väljast äratuntav

Kui tihtilugu piirduvad säärased värskendused vaid pisidetailide ülekäimisega, siis seekord on uudis ka väliselt eelkäijast selgesti eristatav. Esiosas jääb pilk eelkõige peatuma saledama vormiga esilaternatel, aga tagantvaates paistavad uuendused eriti hästi välja. Tagasihoidlike väikeste tagatulede asemel uhkeldab 1.seeria nüüd hoopis suuremate ja hästi ülejäänud mudeligamma disainijoont jälgivate laternatega, samuti on täiesti uus kaitseraua kujustus.

Enamus auto kerest jäi siiski endiseks, samas kapotialune sai tublisti värskendust. Juba tuttavate jõuallikate kõrval stardib näiteks 116i nüüd juba 1,5-liitrise kubatuuri ja 80 kW (109 hj) võimsusega ja diislitelgi on baasvalikuks 1,5-liitrine (85 kW / 116 hj).

118d ja 120d tulevad soovi korral ka nelikveolistena, esimene sealjuures vaid manuaalse ja tagumine ainult automaatse käiguvahetusega. Kolmandana saab xDrive 1.seeria tippversioonile M135i, mille 240 kW (326 hj) tõepoolest vajasid abi säärase jõu asfaldile maha saamisega.

Luksusautodelt pärit varustus

Salongis piirduti väiksemate muudatustega, Lisavarustuse osas on ostja valik varasemast palju laiem. Lisandusid näiteks adaptiivne veermik ja M sportpidurid, ksenoonlampide asemel võitlevad pimedusega (samuti soovi korral adaptiivsed) leedlaternad.

Maanteel teeb elu mugavaks aktiivne tempomaat koos Seisa/Sõida funktsiooniga jne. jne. silma jääb vaid teistsugune kliimaseadme juhtpaneel. Juhi selja taga on tänu tahapoole nihutatud sõitjateruumile endiselt kitsavõitu, samas pearuumiga probleemid puuduvad.

Ehk lühidalt öeldes – see, mis veel kümnend tagasi rõõmustas vaid luksusautode ostjaid, on piisava likviidsuse olemasolul kättesaadav ka palju väiksemas masinaklassis. Ahjaa, üks asi veel – kuigi endiselt toodetakse 1.seeriat nii 3- kui ka 5-ukselisena, siis meie regioonis esimesena nimetatut ei müüda. Küllap põhjendatult.

Sportlik ja veel sportlikum

Saades teada, et testimiseks antakse suisa 2 masinat – diiselmootoriga 120d ja väga kiire M135i, hakkas peas küpsema plaan kirjutada mõistlikust väikesest (pere)autost ja selle kurjast alter ego-st – paberil tundusid masinad sedavõrd erinevad.

Paraku sain diisli rooli istudes juba esimese paari kilomeetriga aru, et plaan ei toimi. M-paketi ja nelikveoga varustatud 2-liitrine diisel BMW on vägagi atleetlik – seda nii väljanägemiselt kui ka sõiduomadustelt!