Uus autoostuportaal kasutab tehisintellekti ja võtab sõiduki seisukorra eest vastutuse

 (11)
Volkswagen ID.Buzz elektrilise hipibuss. Volkswageni uus esindus Ülemistel
Foto on illustreerivFoto: Karin Kaljuläte

Amservi aastatepikkusest kogemusest vähekasutatud sõidukite toomisel Euroopast on välja kasvanud uuel tasemel autoostu keskkond Skaut24.ee. Uues portaalis tehakse ostja eest ära kogu töö: alates tehisintellekti abil sobivaima auto leidmisest kuni võtmete üleandmiseni autoesinduses.

Kasutatud auto ostmine kätkeb endas paratamatult riske, mille eest pole kaitstud ka kõige pädevamad autoostjad. Liiati keskkondades, kus on müügil sõna otseses mõttes miljoneid sõidukeid. Küll aga saab neid riske maandada ning selles osas on uus autoostukeskkond Skaut24.ee täiesti uus tase mitte üksnes Eestis, vaid maailmas laiemalt.

„Miljonite Lääne-Euroopa autode müügikuulutustega portaale on Eestis mitmeid. Ent ükski neist ei suuda täielikult maha võtta kliendi hirme seoses selle kõige õigema auto leidmisega ning võõralt müüjalt ostmisega ilma autot reaalselt nägemata,“ räägib Skaut24 asutaja ja tegevjuht Kenno Kaupmees, kes on tegelenud kasutatud sõidukite tellimisteenuse pakkumisega juba 15 aastat.

Kaupmehe sõnul on ettevõte analüüsinud 35 000 erineva Euroopa automüüja tausta ning lisanud tulemused portaali integreeritud tehisintellekti. "See on hoolikalt välja töötatud algoritmidel põhinev IT-lahendus, mis on ühendatud Euroopa suurima automüügikeskkonnaga AutoScout24. Kui lisaks auto ja müüja andmetele sisestada sellesse algoritmi ka konkreetse ostja soovid, leiab tehisintellekt üles kõrgeima skooriga autod, ehk kõige paremad sõidukid kõige usaldusväärsematelt müüjatelt,“ selgitab Kaupmees, kes tegeles aastaid Amservi kasutatud autode tellimusteenuse ärisuuna arendamise ja juhtimisega. Amservis toimub Skaut24 portaali kaudu müüdud autode põhjalik tehniline kontroll ning võtmete üleandmine ka nüüd.

Seotud lood:

Skaut24 võtab auto seisukorra eest vastutuse

Võimalikud riskid ja nende eest vastutuse võtmine on selles äris kõige valusam teema ja vastutuse võtmisest väga palju ei räägita. „Ma julgen küll kõva häälega välja öelda, et me võtame auto seisukorra eest vastutuse. Oleme oma teenuse jaganud kolme erinevasse kategooriasse. Esimese paketiga on vastutus täielikult ostjal, ent selle teenuse kasuks otsustavad pigem vähesed ja peamiselt on need eriotstarbeliste sõidukite ostjad, kes vajavad pelgalt tehingu vormistamist ja transporditeenust,“ selgitab Kaupmees, kelle sõnul on kõige populaarsem valik pakett II, kus vastutus jagatakse autoostja ja Skaut24 vahel võrdselt. „Kui tegemist on usaldusväärse müüja ja vähekasutatud autoga, siis on üsna väike tõenäosus, et autol midagi tõsist viga on, pigem panustatakse paketi valikul teenuse soodsamale hinnale. Kolmanda paketiga võtame 100% vastutust enda kanda ja mõistagi on ka selle hind pisut kõrgem.“

Arusaadavalt kuuluvad populaarsemate pakettide juurde kõik teenused alates liisingufirmadega kokku leppimisest kuni täieliku tehnilise kontrolli ja võtmete üleandmiseni välja. „Loomulikult pakume ka autovahetuse teenust, ehk et olemasoleva sõiduki saab soovi korral anda ostetava sõiduki käsirahaks. Kokkuvõttes ei puudu meil ükski teenus, mida teised keskkonnad pakuvad. Küll aga on meil palju sellist, mida ühelgi teisel samalaadsel ettevõttel ei ole. Selleks, et pakkuda autoostjale uue põlvkonna lahendusi, tuleb teha asju uutmoodi.“

Isegi sakslased tunnevad lahenduse vastu huvi

Skaut24 portaalist leiab veel erinevad nutikad otsinguvõimalusi, näiteks Eestis täiesti ainulaadne võimalus otsida kasutatud autot sobiva kuumakse järgi. Nutikas otsingusüsteem leiab autoostjale sekunditega ka personaalsed kindlustuspakkumised, arvestades konkreetset autot, tema varustustaset, ostja vanust, elukohta ja kõike muud selle juurde kuuluvat. „Lisaks näitab algoritm iga auto kohta ära tema plussid ja miinused, eripärad jne. Isegi AutoScout24 Saksa peakorteris tuntakse meie lahenduse vastu huvi."

Loe veel

Skaut24 autootsingu disainile on Kaupmehe sõnul registreeritud Eesti Patendiametis 19 tööstusdisainilahenduse kaitset ning registreerimisel on veel mitmeid unikaalseid komponente.

Jäta kommentaar
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega
Loe kommentaare Loe kommentaare