Keskmine süsihappegaasi pääst on sel 98 g/km. Tõsi – kütusekulu saab kenasti kõrgemaks kui too pelk 3,7 liitrit, ent isegi nelja suure täiskasvanuga laaditud öko-Corsa, isegi kui sellega tõeliselt kiiresti sõita, säästlikule liiklemisele täiesti vastupidiselt aina gaasi ja gaasi anda, ei näe tablool suuremat numbrit kui 5,5. Nii et lõpuks polegi mõtet masinat peenestada. See jääb säästlikuks igas asendis – tee, tõesti, mida aga soovid.

Alguses kipub armsalt munajas autoke kohalt võttes sageli välja surema, kuna pisike mootor vajab minekul enam gaasi, kui oleks harjunud. Ning kui too pisikese doonitsi kujuline turbokene tööle ei hakka, mis juhtub ikkagi kusagil 2000 mootoripöörde eel, siis jalakäijast väga mööda ka ei saa. Hoog sees, võib julgelt sajani kiirendada, kuna tee sinna on päris pikk – 12,3 sekundit. Aga mõnus, sest Corsal on äärmiselt pehme vedrustus, mistõttu et ei tekigi tunnet mingist sportliku momendi puudumisest. Kõik on paigas. Käetugi võiks veel vaid olemas olla.

Prooviauto oli nahksisu ehk kõrvale jättes küll muus osas hambuni varustatud. Navigatsiooniseadmest on ka Eestis abi, ent veelgi tänuväärsem on roolisoojendus. Seda klassi autol on see küll vist pretsedent. Tundub täielik liialdus, ent ei maksa unustada – palav suvi tasakaalustatakse vaid pool aastat hiljem pakaselise talvega.

Corsa ecoFLEX saastab eelkäijast 10 % vähem. Tippkiirus on sel 177 km/h, ent see võiks olla vabalt ka 120 km/h, kuna ökonoomne sõit ei tähenda viimase võtmist, vaid hoopis vähima võtmist. Kihutamiseks ei süsti indu ka madala veeretakistusega ning seega tüüpiliselt halvema pidamisega kitsad rehvid 14- või 15-tollistel velgedel.

Opeli insenerid seletavad, kuidas neil õnnestus veidi uuenenud Corsa ecoFLEX võimsamaks ja dünaamilisemaks muuta, ent tõsi on see, et möödasõiduks maanteel jaksu on, järsus kurvis kiiruse suurendamiseks mitte. Ja nii ongi ratsionaalne. See ei ole askees – vaadakem, kui mugav auto on, eriti tolle rikkaliku varustusega - , see on see, mida peaksime tegema kõik, kui olla päris aus. Tänini näib aga, et ülisäästliku auto ostmine vajab mingit teatavat julgust....

Võibolla võiks see olla inimeste teiseks autoks, omalaadseks pikamaasõidukiks. Linnades kärutatakse võimsate ja edevate riistapuudega ringi, maanteel on vahemaad pikad ning nood mootorid neelavad hiigelhulgal kütust. Võibolla mõjuks ecoFLEXi-taoliste autodega proovisõitmise järel elujärje paranemise lainel soetatud limusiiniohtu maasturid jms kaup tõepoolest absurdsena. Miks peaksime kulutama 100 km läbimiseks 10 liitrit, kui saab hakkama kolm korda kuivema kõriga? Kas tõesti kahju ei ole? Corsa on küll, jah, väike kolmeukseline. Ent sama filosoofia ning tehnikaga mudeleid pakuvad pea kõik tootjad pea kõikides suurustes.

Opel Corsa tehnilised andmed ning hinnakirja leiad SIIT.

150 erinevat autotesti leiad alati SIIT!

Jälgi EkspressAuto uudiseid ja artikleid ka Twitteris!