Auris on sisuliselt uue nime saanud Toyota Corolla ehk siis läbi aegade maailmas enimmüüdud automudel üleüldse. See on tõeline rahvaauto, mida sagedasti ka kõige igavamaks ja keskmiseks sõidukiks sõimatakse. Ometi on see populaarne, kuna see on nii kuradima mõistlik masin. Nüüd on aga ka Eestisse jõudnud mudel HSD, mis üritab seni puhtalt trenditootena turundatud hübriidi kui sellist samuti mõistlikumas valguses näidata.

Täna vurab teil-tänavail hübriide küllaga, mis tõepoolest vähemasti dokumentide järgi keskmisest kübeke vähem kütust kulutavad. Need on aga peamiselt Lexuse luksusautod ning Toyota Priused. Auris HSD pole viimane nö. tavalisemat sorti sõidumasin, mis hübriidsust rahvale lähemale tuua tahab, ent Auris HSD on esimene. Peale seda tulevad juba sellised hübriidid nagu Yaris jmt. lihtsamgi kraam.

Uuenenud Auris on iseenesest veidikene jõulisema vormiga bamperitega ning sõidab palju sportlikumalt kui feisslifti-eelne versioon. HSD seades on see aga orienteeritud selgelt ülipehmele kulgemisele, mis tõelisele sõidumehele ju loomulikult vastukarva. Kas auto on siis ära rikutud, selle sõiduomadused tapetud?

Ei. Hübriidi idee on ju kütust kokku hoida, mitte kaasliiklejate vahel risti-rästi ringi süstida ega uljalt kurve kallistada. Nii mõjub too sujuv seadistus sohvrile inspireerivalt just säästliku ning ühtlase sõidu mõttes. Nii võib keskmine saastemäär jääda ehk tõesti 89 g CO2/km peale ning kui kasutada puhtalt elektriliselt sõitmise režiimi, siis ei saa mingist äkilisest liikumisstiilist niikuinii rääkida. Tuleb olla alalhoidlik ning sellele tavalise Aurise pehmisvend HSD utsitabki.

Hübriidajam on sel iseenesest täpselt sama, mis Priuselgi: 1,8-liitrine VVT-i sisepõlemismootor, mille 99 hobujõule pakub särtsakat tuge 37 hj arendav elektriline agregaat. Ühisel alalhoidlikul pingutusel on keskmine kütusekulu alla nelja liitri 100 km kohta. Kui teie parem koib aga veelgi õrnem ning keskkonnasäästlikum on, saab hakkama kindlasti puhtamaltki.

Hübriidide juures tuleb samas siiski meenutada, et nende kasulikkus ilmneb ikka asulates liigeldes, kus bensiinimootor sageli seiskub ning saab tihti ka puhtalt elektrienergia varal veereda. Maanteel on Auris HSD lihtsalt üks variaatorkäigukastiga rahuliku sõidu vahend, millega ei maksa kihutamise peale mõelda. Õnneks pole uuenenud Aurise sisemusel ka suurt viga ning seal on palju ruumi, kus seda stressivaba aega veeta.

Nii et sinakalt kumavate logodega varustatud 21. sajandi Corollaga võib soovitada sõita küll. Rahulikult, aga hoopis mõistlikumalt kui popi Priuse või mõne luksuslimusiinis elutseva hübriidiga, kuigi ega Auris HSD mingi sooduskaup veel paraku pole. Kohustuslik lisaakude komplekt pakiruumi mahtu aga liigselt ei pärsi ning voolava vee vormiga keskkonsoolil kasvav elektrisinise sisuga seen – see on peen käigukangihoob just nagu uhkel Priusel enesel!

Toyota Auris HSD tehnilise teabe ning hinnakirja leiad SIIT.

Üle 150 autotesti leiad alati SIIT. Kümneid videoteste näed aga SIIN!

Jälgi EkspressAuto uudiseid ja artikleid ka Twitteris!