Nali naljaks - i30 on tegelikult äärmiselt igav, ent äärmiselt vastupidav, ruumikas, hea, üllatavalt vaikse salongiga (kadunud on facelift’i-eelne kergegi klobin kergetel konarustel) ning nüüdsest ka kübeke kobedama baasvarustusega, millesse kuulub pardaarvuti ja udutuled. Nii et ei saaks öelda, et masin mage on. Salongis on samas uus üksnes käigukanginupp, mille kandiline vorm istub kätte eelkäijast otsustavamalt. Ahjaa – tablool süttivad nüüd ka käiguvahetusi soovitavad numbrid ja nooled.

Muu kõik on sisemuses endine, ent mida taolisel menumudelil ikka muuta? Ehk oleks võinud salongi mingit särtsu tuua või midagi kusagil vilkuma, värvi muutma panna? Ei usu, et i30 kliendid millegi sellisega päri oleksid olnud. Ka jõuallikatega olid nad nii rahul, et kogu mootorivalik on sama kuni stopp-start-süsteemiga Blue Drive mudelini välja. Kahtlemata ajab see kõik haigutama, ent värskete uuringute kohaselt võib haigutamine väljendada unisuse ja igavuse kõrval hoopis erutust!

Tänaval vaevalt keegi uuenenud i30 uuendusi silmata suudab, ent kergelt kenamaks on too üleüldiselt märkamatu ja üdini tagasihoidliku välimusega masin muutunud küll. Ülespoole laieneva trapetsi asemel on õhuvõtuava esiotsas nüüd allapoole laieneva kujuga ning kogu auto pilk seetõttu vargsi agressiivsem. Vertikaal, mis Hyundai H-tähte hoiab, on kolinud mõne sentimeetri teele lähemale. Kere on saanud kerged laiendid ja ongi nagu kõik.

Kokkuvõttes ongi kõik endine. Milleks muuta toodet, mis niigi hästi müüb! Kellele i30 SW igav ja hambutu valik näib, need saavad õige pea päris rutaka olemisega masinaid nagu Opel Astra universaal jms. soetada. Enamik inimesi läheb siiski kahtlemata Hyundai teed, kuna midagi pole teha – garantii viis aastat ilma läbisõidu piiranguta ning parim reputatsioon kvaliteedi osas panevad suu lukku. Pealegi pole salongiplastid sugugi prostad ning auto on sõites tõesti vaikne ja oleks hiirvaikne, kui sõidetud Blue Drive mudelil ka kuues käik kasti oleks. i30 pole pereauto, mille ümber suuri sõnu teha. Räägitagu parem millestki muust. Millestki tähtsamast! Näiteks Kia Cee’dist, millega Top Gear kuulsusi narrib?

Tehinilise teabe ning hinnakirja 2011. mudeliaasta i30 kohta leiad SIIT.

150 autotesti leiad alati SIIT!

Jälgi EkspressAuto uudiseid ja artikleid ka Twitteris!