Šveitsi ETH Zürichi insenerikooli teadlased arendavad pneumaatilist hübriidmootorit, mille eesmärgiks on saada võimalikult väikesest mootorist kätte võimalikult palju jõudu. Pidurdamisel tühikäigul liikuvate kolbide kokku pressitav õhk kogutakse spetsiaalsesse paaki, kus see paisatakse kiirendamisel turbolaaduri kombel mootorisse tagasi.

Elektrilised hübriidautod on liialt kallid, nii et hiinlased ja indialased neid eriti osta ei jaksa. Hübriide on aga tarvis ning nii tegelevadki šveitslased lihtsamate ja odavamate ning pisemate hübriidmootorite väljatöötamisega.

Suruõhuhübriidid on elektrilistest vendadest sama mahu juures 80 % tõhusamad, makstes vaid 20 % rohkem. Kuna silindreid on aga vähem, on ka vähem liikumist ja kulumist. Otsesissepritse ja HCCI tehnoloogiaid kasutades saab ka neist pisikestest bensiinikatest võluda välja väikestele diislitele omase iseloomu.

Keskmine kütusekulu jääb sel väikesel mootoril tavalisele kompaktsele linnaautole monteerituna 2,3 liitri kanti 100 km kohta. Mis on ju suurepärane! Loodetavasti on šveitslaste arendustöö juba lõpusirgel.