MP4-12C pole just suupäraseim mudelinimi, ent see-eest on auto ise peen. Vormelikarussellist saadud kogemusi ja tehnoloogiaid põimiv masin kaalub mõistagi võimalikult vähe. Selle süsinikplastist kandmik on oma 80 kg massi juures äärmiselt jäik. Kõik kerepaneelid on süsinikust või komposiitmaterjalidest.

Seega on McLareni ehitamine ka kallim nii Ferrari 458 Italiast kui Lamborghini Gallardo LP560-4'st. MP4-12C hinnaks kujuneb 160.000.- naelsterlingit, mida on mõlemast konkurendist enam.

Keset autot lebab 3,8-liitrine V8, mis arendab tänu kahele turbole 600 hj. McLaren julgeb samas väita, et see mootor pakub parimat võimsuse ja samas madala kasvuhoonegaasisaaste suhet terves automaailmas. Isegi paremat kui mistahes hübriidid jms.

Varemalt oli juttu, et McLaren saab oma uue auto jaoks vanalt partnerilt Mercedeselt vähemalt mootoriploki - jagub seda ju ka Paganile ja vajab seda niikuinii Mercedese oma superauto SLS Gullwing. Lõpuks otsustas McLaren ka jõuallika ise valmis projekteerida ja ehitada.

100 km/h saabub veidi peale kolme sekundit, mootori maksimumpöörded ulatuvad 8500'ni, ent 80 % väändest olevat saadaval juba 2000 minutipöörde juures. Süsinikkeraamiliste piduriketaste asemel on kasutusel tavalised, mis kaaluvad McLareni sõnul isegi vähem. Tippkiirus ulatub kenasti üle 320 km/h.

Ka käiguvahetusse pole jäänud McLareni insener-jumalad sekkumata. 7-astmeline kahe siduriga kast võimaldab juhil järgmise käigu ise eelvalida - kas siis alumise või ülemise - , vajutades õrnalt vahetuslabale. Kui õige moment käes, lülitub uus käik lihtsalt hetkega!

Oma verivärsket, pikalt oodatud ja suure vastutuskoorma saanud superautot MP4-12C kavatseb McLaren ehitada 1000 eksemplari aastas. Kindlasti on plaanis ka edevam avaverisoon, sest ega masu maale lõplikult elama jää, on ettevõte kindel.

Eks siis Frankfurdis näeb, kas McLareni uudisest kujuneb Ferrari ja Lamborghini jaoks midagi mõtlemapanevat või mitte. Jay Leno on selle tagasihoidlikust, ent enesekindlast elegantsist näiteks juba lummatud ning plaanitseb ühe MP4-12C ka ära osta. Vaata videost, kuidas mees autoga kohtus.