Isegi teades VW selget kalduvust konservatiivse ja klassikalise autodisaini poole, paneb siiski imestama kuivõrd sarnased uus ja vana versioon tunduvad, kirjutab WHATCAR?

Sale ja sihvakas

Tihtipeale selgub küll autot lähemalt uurides, et uuendusi jagub küllaga ning detailides erinevad masinad üksteisest nagu öö ja päev. See kehtib ka uue Passati puhul.

Kuigi üldmuljelt eelkäijaga sarnane, on Saksa autotootjal õnnestunud taaskord Passatit preemiumklassile lähemale upitada.

Jah, valju häälega räägitakse endiselt muuhulgas Ford Mondeost, Opel Insigniast või Mazda 6-st, aga salajas loodetakse kliente ära näpistada ka 3. seeria BMW, C-Mercedese või kontsernikaaslase Audi A4 roolijate ridadest.

Ja loodetakse täiesti õigustatult. Suurim väljakutse VW jaoks on seejuures “rahvaauto” kuvandi murdmine – sinivereliseks saada pole lihtne ei inimeste ega ka autode maailmas.

Igatahes on uus Passat eelkäijast saledama ja sihvakama moega. Kuigi üldpikkus peaaegu ei muutunud, suurendati teljevahet ligi 8 cm võrra, mis mõjub positiivselt nii juhitavusele kui ka autos istujate jalaruumile.

Ühtlasi “istutati” mootor raskuskeskme huvides madalamale, mistõttu maapinnale lähemal on ka esikapott ning tuuleklaasi kaldenurk sai hoopis voolujoonelisem.

Iluvõre laiemaks venitamise ja uudse tulekuju kaasabil tundub uus Passat laia, madala ning sportlikuna. Ajastule omaselt suudeti loomulikult kärpida ka masina kaalu.

Foto: whatcar.ee

Imeilus infoekraan

VW salong on alati hiilanud funktsionaalsusega, erandiks pole ka selle perekonna uusim liige.

Samas õhkub siit meeldivat õhulisust – A-piilar ei varja oluliselt vaatevälja, armatuurlaud pole kaugeltki massiivne (nagu nii mõnelgi konkurendil) ja avarust jagub kuhjaga. Kõik on elegantselt maitsekas ning meeldiv nii silmale kui ka kehale.

Siiski ei hõngu VW-st audilikku fluidumit – andku mulle nüüd miljonid kasutajad andeks, aga vahe on nagu Apple'i iPhone'i ja Samsungi või Sony tippmudelite vahel.

Tehnilises plaanis hiilgavad mõlemad, koostekvaliteetki pole tänapäeval (vähemalt Sony puhul) enam teemaks, kuid iPhone jätab siiski kuidagi kallihinnalisema mulje ja tundub ihaldusväärsemana.

Otse loomulikult pakub Passat soovi korral kõiki tehnoloogilisi uuendusi, mis kontsernil tänaseks on välja töötatud.

Neist efektseima tiitlile kandideerib tõenäoliselt 12,3-tolline Active Info Display – traditsioonilisi “kellasid” asendav ekraan juhi silme ees, mis debüteeris eelmisel aastal Audi TT kokpitis.

Värvide ja info kokkumäng näeb tõepoolest imeilus välja ja võimaluste rohkus lubab igal juhil selle infovälja just oma harjumuste kohaselt mõnusaks kohandada.