Eesti mainekamale autoauhinnale jäid tänavuses finaalis uudismudelitest kandideerima kuus: Audi A6, Ford Focus, Kia Ceed, Kia Stinger, Peugeot 508 ja Volvo V60.

Tehnikamaailma eestvedamisel juba 19. korda korraldatud Eesti aasta auto konkursi võit läks esmakordselt Koreasse – Eesti autoajakirjanikest koosnev žürii andis enim punkte sportlikule Kia Stingerile.

Kia triumf oli täielik, sest teisele kohale hääletati väike-keskauto Ceed uus mudelipõlvkond, kolmanda koha sai Ford Focus. Finaali ülejäänud kohad kuulusid Peugeot 508-le, Volvo V60-le ja Audi A6-le.

Eesti aasta auto 19 aasta pikkuses ajaloos on tegu teise kaksikvõiduga. Viimati sai sellega hakkama Opel aastal 2011, kui Astra ühe punktiga Merivat edestas. Lõppeval aastal kandis Eesti aasta auto tiitlit Opel Insignia.

Suuremat glamuuri Eesti autode iludusvõistlusega ei kaasne. Võitja kuulutati juba kümnendat aastat järjest välja ETV Ringvaate saates. Seekord pani põnevuse tekitamiseks kõik kuus finalisti proovile muusik Tanel Padar. Tema ülesandeks jäi öelda, kas kandidaat “rokib või ei”.

Kia Ceedi testimise käigus lõi ta saatejuht Muttikaga käed: “Veame medika peale kihla, et see auto võidab.” Padari lemmik oli aga Audi A6. Kuuendaks pani ta Peugeot 508, viies koht Kia Stinger, neljas Ford Focus, seejärel Kia Ceed, Volvo V60 teisel kohal.

Eesti aasta auto 2019 edetabel:

1. Kia Stinger 80

2. Kia Ceed 74

3. Ford Focus 72

4. Peugeot 508 46

5. Volvo V60 46

6. Audi A6 34

Kia Stinger

Aga rahvas arvas..

Nagu ikka, saab Aasta auto võistlusele kaasa elada ka internetis, anda oma lemmikule hääle ning mõnikord – nagu see tänavu on Acceleristas – ka auhinnaloosis osaleda.

Palusime lugejatel valida kuue seast auto, mis nende meelest vääriks auhinda ja püüda Facebookis ära arvata, millisele autole andis maksimumpunktid peatoimetaja Ylle Tampere.

Küsitlusele vastati ühtekokku 818 korda ning napi hääleteenamusega tõusis Volvo V60 universaali ees lugejate lemmikuks sportlik Kia Stinger. 234 kommenteerijast lõviosa arvasid, et peatoimetaja lemmikuks on … samuti Kia Stinger.

Paljud ka põhjendasid oma arvamust – “eriline auto”, “suur arenguhüpe tootjalt”, “super kvaliteet väga hea hinna eest”, jms. Kiidusõnu pälvisid ka Volvo V60, mille puhul tõsteti esile auto stiilsust ning Audi A6 kui vankumatu klassik.

Soomlaste seekordne aasta auto Ford Focus näikse aga meie lugejaid üsna külmaks jätvat, see on ainus, mis meie hääletusel sai alla saja poolthääle.

Tehnikamaailma lugejad valisid tänavu oma lemmikuks Audi A6. Eesti aasta autot valitaksegi Tehnikamaailma eestvedamisel alates 2001. aastast, tänavune konkurss oli järjekorras seega juba üheksateistkümnes.

Kui esimesel aastal selgus võitja (Peugeot 206) rahvahääletuse tulemusel, siis alates 2002. aastast valivad aasta autot autoajakirjanikud. 2018. aasta autoks valisid eestlased Opel Insignia.

Kui vaadata EAA üldpilti, siis tänavune esikuuik ühtegi uut marki konkurentsi ei lisanud, kõik 5 on varemgi superfinaalis figureerinud.

Edukaim on Peugeot 10 finaalikohaga (2 esikohta), Fordil on esikuuikusse asja olnud 9 korral (1 võit). Volvol on finaalikohti kuus, Kial viis ning Audil kolm, kuid neil täistabamused seni veel puuduvad.

Ford Focusele on tänavune finaal juba kolmas, nii 2006 kui 2012 tuli pronksikoht. Aastal 2001, kõigi aegade esimesel EAA-l saavutas I gene Focus aga viienda koha.

Kia Ceed pääses esmakordselt finaali aastal 2008, jäädes siis alla vaid aasta autoks kuulutatud Ford Mondeole.

Ka kordab Kia tänavu oma kahe aasta tagust tulemust, kui finaali jõudsid nii Optima kui Sportage – ühe automargi kaks mudelit väga tihti finaalis vastamisi ei lähe.

Ainsana on finalistide kuuikust võimalik oma eelkäija esikohta korrata Peugeot 508-l. Varem on selle saavutuseni jõudnud VW Golf (2005 ja 2014), Škoda Superb (2009 ja 2016) ning Opel Astra (2011 ja 2017).