See on muidugi tore, et siseminister sõidab samasuguse autoga kui Eesti politseinikud. Ent Škoda kõrval sobiks ühele Eesti ministrile veel masinaid, mis tema seisust kuidagiviisi ei riivaks. Otse vastupidi. Autode areng on laiemalt juba sinnamaani jõudnud, et kõik kipuvad ühtviisi äärmiselt turvalised olema ning äärmiselt hästi ja ka luksuslikult varustatud. Nii et mida üks minister autost otsima peaks, oleks vaid ruumikus ja esinduslikkus ning väikeriigi tippametnikuna veel ka tagasihoidlikkus. Vähemalt mitte pealetükkivalt peene tõlla elegants.

Kui klantsimaks muditud ja heldelt varustatud pereautod ehk tõesti ministrile ei sobi, siis on saabunud hiljuti turule näiteks Peugeot 508, mille hinnad algavad vaid 18 500 eurost, ent umbes poole miljoni krooni eest saab juba nii rikkalikult varustatud limusiini, millega poleks piinlik Päikesekuningat ennast sõidutada. Milline see auto täpselt on, näed videotestist!

Ka teine Prantsusmaa autotootja on äsja evitanud uue hinnalise suure lipulaeva, mis muidu üsna kummaliselt mõjub. Kui tegelikult Lõuna-Koreas toodetavat Renault Latitude’i aga näiteks ministri seisukohalt vaadelda, hakkab asi jumet võtma. Kõige kallimas seades maksab Latitude alla 600 000 krooni ning riigiisadele tehakse ju mõistagi hinnasoodustust – vähemalt võiks see ju nii olla. Ruumi on Latitude’is aga liigagi palju ning selle välimus on pigem liigagi tagasihoidlik – see on üks suurepäraselt Eesti-sugusele väikeriigile ministriautoks passiv masin, kuigi Prantsusmaal sõidutatakse taolistega õige pea usutavasti presidentigi.

Ka kolmas „prantslane“ – Citroën – pakub samas hinnaklassis esinduslikku riigimeheautot, ent C6 on juba liiga peene ja liialt ekstsentrilise stiiliga, et sellisega sõitev minister pööbli pilgetest ei pääseks. Ja miks mitte valida uus Saab 9-5 (loe testilugu SIIT)? Ka selles on ruumi peaaegu sama heldelt kui Škoda Superbis, lisaks on see ju Rootsis paiknev autotootja, mil hetkel suured raskused ning Rootsi on Eestile ikka õla, kas või sümboolse, alla pannud. Mõni pisemamõõdulisem minister tunneks end ka veidi kitsamas, ent ühtviisi uhkes Opel Insigniaski hästi (loe testilugu SIIT), miks mitte näiteks keskkonnaminister ja miks mitte rohelist tooni ning ülimalt säästliku Eco Flex diiselmootoriga? Jne jne.

Ühesõnaga on valikuid küllaldaselt ning mingit põhjust pole Eesti tipp-pealikel ju tegelikult Audi, BMW, Lexuse, Volvo või Mercedes-Benziga liigelda, kui see rahvale nii hellale kohale vajutab ning tavakodanikke närvi ajab. Hoopis soodsamalt saab hoopis sobivama esindusauto. Nii et vaadake aga ringi, kallid riigimehed, täna leiate enesele kindlapeale piisavalt suure ja esindusliku, ent piisavalt tagasihoidliku ametisõiduki, mis ei riiva kodanikku ega teie ametiseisust.

Jälgi Forte autouudiseid ka Twitteris!