Küsitlus: kas Apple'i isesõitva auto esimeses avariis oli süüdi tehnoloogia või inimene?

 (11)
Küsitlus: kas Apple'i isesõitva auto esimeses avariis oli süüdi tehnoloogia või inimene?
Google'i autonoomne masin, mis on samuti ehitatud Lexuse maasturileFoto: reuters

24. augustil sõitis Apple'i autonoomseks masinaks kujundatud Lexuse maasturile Californias tagant sisse inimese juhitud Nissan Leaf. Inimesed õnnetuses küll vigastada ei saanud, kuid mõlemad masinad said kahjustada, vahendab The Verge. Kes on süüdi?

Kuigi otseselt ei saa öelda, et tegemist oleks tarkvaraveast tingitud avariiga, tasub õnnetuse tagamaid selgitada, et üritada mõista, miks see tegelikult juhtus.

Apple'i Lexus RX450h sõitis õnnetuse hetkel umbes paar kilomeetrit tunnis, kui talle sõitis tagant sisse inimese juhitud Nissan Leaf, mille kiirus oli umbes 25 kilomeetrit tunnis. Miks autonoomne masin nii aeglaselt sõitis? See vahetas parajasti rida. Miks inimene nii "kiiresti" sõitis? Sest ta arvas, et teine masin sõidab ka nii.

USA väljaande Consumer Affairs avaldatud raporti kohaselt on autonoomsete masinate suurim probleem see, et inimjuhid kipuvad neile tagant sisse sõitma. Väljaandega rääkinud Carnegie-Melloni Ülikooli professori Phil Koopmani hinnangul on põhjus see, et masinad ei sõida nagu inimesed: isesõitvad autod on liialt ettevaatlikud ja aeglased ning inimesed ei arvesta sellega. Meie sõidame kõik ikka arvestades, et teised masinad liiguvad nii, nagu neid juhiks inimesed.

Seotud lood:

Kuid kes on siis süüdi? Kas isesõitvate autode arendajad, kes ei suuda autosid programmeerida sõitma nii, et nende juhtimisstiil meenutaks tavainimeste oma? Või oleme süüdi meie, inimjuhid, et sõidame liiga ettevaatamatult ja tormakalt ning ei suuda oludega kohaneda? Avalda arvamust allolevas küsitluses ja kommentaariumis.

Jäta kommentaar
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega
Loe kommentaare Loe kommentaare