Õlipakenditel on normide kohaselt viskoossuse klassi tähised, nagu näiteks SAE 10W-40. SAE (Society of Automotive Engineers) ja kvaliteediklassid, nagu näiteks  ACEA A3/B4, API SM/CF API.

Viskoossusklassid näitavad õli "paksust" ja temperatuuritaluvust, kuid ei ole otseselt seotud õli kvaliteediga. Esimene number, millele tavaliselt järgneb W-täht, näitab õli voolavust madalatel temperatuuridel ehk külmakindlust ehk nn talvist viskoossust (Winter). Teine number näitab õli võimet säilitada piisav "paksus" ka kõrgetel temperatuuridel ehk nn suvist viskoossust.

Mida väiksem on "talvine" number (SAE 0W, 5W, 10W jne), seda madalamatel temperatuuridel jääb õli "vedelaks" - see kergendab mootori käivitamist talvisel ajal ja kaitseb külma mootorit. Mida suurem on "suvine" number (SAE 30, 40, 50 jne), seda viskoossem ehk "paksem" on õli 100-kraadise temperatuuri juures ja seda paremini suudab ta mootorit kaitsta äärmuslikes töötingimustes.

Kindlasti on vajalik jälgida ka määrdeõlide kvaliteediklasse - Euroopa ACEA, Ameerika API, ja autotootjate litsentse. Need peavad vastama mootoritootja ettekirjutustele või neid ületama. Need nõuded on kirjas auto tehnilises dokumentatsioonis ja reeglina ka kasutusjuhendis.