Kõiki ära tüüdanud Hummer närib lõpuks muru
Kubernaatoriks narritud Arnoldi kõrval on Hummer elanud analoogset elu. Kunagi spetsiaalselt sõjaväele loodud kõikvõimsad tapamasinad said nii kuulsateks ja kultuslikeks, et iga ameeriklane soovis neist vahetult osa saada. Nii loodigi Hummer H1, mis oli veel nagu noor Schwarz, endine kulturist, kes nüüd Hollywoodi voodeid sasis.
Kommertsiaalse H2 tulekuga oli selge, et mingit ülimaaturi ja militaarteadlase imidžit enam ei arendata, alles on vaid poos ning oskus kunagisi võimeid naljaks pöörata. H3 oli algsest ideest veelgi eemale purjetanud, ent kuigi tegelikult oli kõigile selge, et mingi HMMWV see enam pole, tambiti auto porri just nendele ootustele mitte vastamise tõttu.
Plaan Hummer Hiina müüa nägi visioonis ette juba ka veelgi pisemaid maatikuautosid, mis asiaatidele rohkem ümber keha oleks ning mille puhul too kunagine sõjasõiduki legend enam pea üldse oluline polnuks. See oli asendunud matšo-ameeriklusega, mis paljudele ka väljaspool Ühendriike nii väga imponeerib.
Hummer polnud enam ühesõnaga militaarmaastur nagu Schwarzenegger pole enam teleekraani atleet. Kui viimane on oma uues elus Kalifornia kubernerina vägagi jõulise identiteedi üles ehitanud, siis Hummer on ikkagi auto ning seega oluliselt üheplaanilisem ning ümbersündimise osas võimalustevaesem. Olgu rooste Hummerile kerge! Tuhandete fännide südamed tilguvad ikkagi õli.
Mis siis juhtus?
General Motorsi asepresident John Smith teatas ametlikus pressiteates, et Hummeri müük Hiina rasketööstusettevõttele Sichuan Tengzhong heavy Industrial Machines Co. Ltd. on jooksnud liiva ning olgugi GM selles äärmiselt pettunud, on nad ühtlasi sunnitud ka Hummeri kui automargi sulgema.
Kuuldavasti polnud Hiina valitsus nõustunud seda 150 miljoni dollarilist tehingut toetama. Miks? Seda ei tea. Wall Street Journal kirjutab siiski, et GM vaatab veel kaks endist Hummeri ostuks tehtud pakkumist läbi. Millist konkreetselt, jääb veel lahtiseks.
Jälgi EkspressAuto uudiseid ja artikleid ka Twitteris!