Kas oskad akut teise auto aku pealt õigesti laadida?

 (101)

Akumulaatorite ühendamine polegi niisama lihtne
Akumulaatorite ühendamine polegi niisama lihtneFoto: Ilmar Saabas

Tõenäoliselt mitte. Või vähemalt ei viitsi valdav osa elanikkonnast nii talitada nagu peaks. Riskide kaotamiseks tuleks siiski toimetada aeganõudvamalt, ent see-eest kindlamalt.

Mina pole seni küll viitsinud teha muud kui ühendada enda auto klemmid teise ehk tühja akuga auto omadega, jätnud enda auto tööle ning lubanud teise käivitada. Kui see ikka ei õnnestu, hoian mõni aeg mootoripöördeid üleval, et abistatavat akut laadida ja reeglina võibki hüüatada võidukalt voilà!

See, peamiselt laiskusest tingutud lähenemine on seni küll töötanud, ent on ohtlik ja vale. Esiteks ei tohi hoida käimas mootorit, kuna kui teine auto end teie aku toel käima saada üritab, nõrgeneb vool hea tervisega auto akus ning tänapäeva autodel sõltub elektrist juba liigagi palju. Autode elektroonika on küll kaasajal argine asi, ent siiski väga kallis asendada ning keerukas ja tüütu parandada.

Mida siis teha, et mitte pahandada käivitusabi jumalusi? Välja lülitatud mootoriga abistava auto pealt tuleb esmalt vedada punane „krokodillikaabel“ aku plussklemmilt nõrga aku plussklemmile. Seejärel ühendada samas järjekorras teine, miinuskaabel. Kõige parem on, kui miinuskaabli saaks ühendada mitte nõrga aku miinusklemmi, vaid mootoriplokiga. Mitmetel uuematel autodel juhendavad seda tegema juba ka kapoti all avanevad viidad. Kel aga auto, mil aku pakiruumis, sellel on plussklemm ikkagi ka mootorikatte alla toodud, et ise kunagi hätta ei jääks.

Loe veel

Seotud lood:

Nüüd on aeg panna käima terve akuga auto, ent mitte kohe teisegi masina süütevõtit keerata. Ikka selleks, et kaitsta abistaja elektroonikat. Tuleb varuda 10-15 minutit, mil elujõus sõiduk tühja akut lihtsalt vaikselt laeb. See ongi turvalise käivitusabi andmise peamine kitsaskoht, sest kes see tundmatu isik, kelle, pöial püsti, äsja lumisel teel peatasite, ikka viitsib pakases veerand tundi passida. Ning jahe on ju ka teil, mistõttu tuleb varuda alati mällu punt Baskini anekdoote vms. rahvalikku teabevara, mille saatel end abistava auto sooja salongi ootama möllida.

Et aku ei sureks, tuleks see paar korda aastas akulaadijaga täiesti täis laadida Foto: Ilmar Saabas

Alles siis, kui naljad otsas, saab abivajaja loa end käivitada üritada. Enne tuleb aga abistajal enda auto mootor kindlasti välja suretada. Kui ka siis ei lähe auto käima, tuleb tunnistada, et aku asemel on sai. Sellest probleemist aitab välja aastas mõnel korral aku autolt maha tõstmine ning tubase laadijaga täielikult täis laadimine. Tülikas? Või on tülikam siiski taaskord külma ilmaga ebameeldiva üllatuse osaliseks langeda?

Jälgi EkspressAuto uudiseid ja artikleid ka Twitteris!

Oma sõiduki müügikuulutus pane EkspressAutosse - kuulutus kuni auto müümiseni vaid 50.- krooni!

Jäta kommentaar
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega
Loe kommentaare Loe kommentaare

FORTE TOP

Viimased uudised