Kaheliitrine sisepõlemismootor – sõita pole kusagil, aga vaja on ikkagi! Milleks?

 (163)
Kaheliitrine sisepõlemismootor – sõita pole kusagil, aga vaja on ikkagi! Milleks?
Mootor.Accelerista

Mats Laes Nuter avastas Euroopa Liidu statistikat uurides hämmastusega, et Eesti autopargi üks võtmetegijaid on kaheliitrine sisepõlemismootor. Accelerista kirjutab, et võimsate mootorite osakaalu poolest edestab meid vaid mõni üksik riik. Sõita pole kusagil, aga vaja on ikkagi – milleks!?

Kas vaatame, mida ütleb eestlase kohta tema auto mootori kubatuur? Tundub sisutu ja jabur küsimus? Jah, enamikule meist küll, kuna Eurostat andmetel jäävad Eestis registreeritud sõiduautodest enamik bensiini- ja diiselmootoreid siiski alla 2000cm3 (2,0l), ning märgatav osa isegi alla 1399cm3 (1,4l).

Hämmastama paneb aga selle statistika juures tabeli tagumine osa ehk üle kaheliitriste osakaal. Kui elektri jõul liikuvate autode osakaal autopargist on nii kaduvväike, et see tabelisse ei jõuagi, siis diisel- ja bensiinimootoritest vastavalt 16,1% ja 11,8% on kubatuuriga üle kahe liitri.

Tundub mõistlik number? Jah, täitsa võib-olla kui arvestada et kõigist sõiduautode jõuallikatest moodustavad diiselmootorid ca 36% ja bensiinimootorid 64% ning need eeltoodud osakaalud on juba seal sees. Aga mida me küll nende suurte mootoritega siin teeme?

Loe lähemalt Acceleristast.

Jäta kommentaar
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega
Loe kommentaare Loe kommentaare