Brittide projekteeritud ja juhitava liikumisvahendi Jet Reaction (”Reaktiivreaktsioon”) tippkiirus võib küündida 684 kilomeetrini tunnis. Enne maailmarekordi purustamise katset tänavu septembris USA-s Utah’ osariigis teeb reaktiivmotikas läbi põhjaliku testimise Walesis.

Ratta loojaks on 50-aastane Oxfordi insener Richard Brown, kes alustas samasuguste sõidumasinate projekteerimist ja nendega kihutamist juba 1990. aastatel. Brown on võtnud sihikule praeguse kaherattaliste sõidukite maismaa-kiirusrekordi, mille 2010. aastal püstitas USA motopiloot Rocky Robinson.

Esimesed testid:

Jet Reactioni ajamiks on helikopterilt pärinev, ümber ehitatud gaasiturbiin, mis Browni lootuste kohaselt garanteerib talle vajaliku edemuse. Turbiin on modifitseeritud puhast tõukejõudu genereerivaks järelpõletiga turbo-reaktiivmootoriks, mis peaks Browni mootorrattale esmakordselt andma kiiruse 650 km/h ja rohkemgi. Reaktiiv-tõukejõu vahetu ärakasutamine eristab Jet Reactionit varem kiirusrekordeid purustanud kaherattalistest, kuna noid kõiki on seni käitanud kas mehaanilist kettülekannet või kardaanvõlli rakendavad ajamid.

610 cm pikkune, 54 cm laiune ja 85 cm kõrgune Jet Reaction kaalub täis kütusepaagiga 560 kg. Ratas on vormitud võimalikult raketi- või torpeedokujuliseks, mis peaks aitama vältida tippkiirusele lähenemisel ilmnevate pööriste mõjusid ja õhutakistust. Huddersfieldi ülikoolis läbi viidud vedelikudünaamika-uuring võimaldas Brownil täpselt prognoosida jõude, mida Jet Reaction 650 kilomeetrisele tunnikiirusele lähenedes ja seda ületades trotsima peab hakkama.

Katsetusi kolmel ja kahel rattal:

Ainulaadse mootorratta projekteerimine ja konstrueerimine läks maksma u 140 000 eurot ja võttis aega neli aastat. Maailma kiireim kahel rattal liikuv britt Brown viib täisvõimsusel töötava mootoriga tsikli katsesõite läbi 23.–25. mail Walesis Pendine Sands’is. Katsesõitudega nii kahel kui ka kolmel rattal peaks Brownil õnnestuma purustada veel mõni Briti maismaa-kiirusrekord.

Viimati üritas Brown maailmarekordit purustada 1999. aastal, mil tal õnnestus ratast nimega Mach 3 Challenger juhtida tippkiirusel 332,887 miili (535,73 km) tunnis. Kuna rajaolud ei võimaldanud tal ratast ringi pöörata ja tagasi sõita, ei läinud katse aga maailmarekordina kirja.

Kaherattaliste liiklusvahendite maismaa-kiirusrekordi purustamiseks peab Brown sõitma kaks kaheksa miili (12,9 km) pikkust sõitu. Sõitude vahele ei tohi jääda rohkem kui kaks tundi aega. Aja võtmiseks rakendatakse 1,6 km pikkust kiirusmõõdupüünist (ingl timing trap). Seejärel arvutatakse kahe sõidu keskmine kiirus, mis lähebki kirja lõpptulemusena.

Maailmarekordi purustamiseks on Brownil ja Jet Reactionil tarvis võimalikult suurt tasast sõidupinda, mistõttu septembrikuine rekordipurustamiskatse viiaksegi läbi USA-s Utah’ osariigis Bonneville’i soolajärvel.