The Wall Street Journal kirjutab, et Teslast saab tehase täielik omanik, mitte ei plaanita mõne kohaliku ettevõttega partnerlust. Hiina ametnikud on kaalunud ka seda, kas lõdvendada karme reegleid, mis puudutavad välisfirmade ja kohalike ettevõtete partnerlussidemeid. Uus lepe oleks esimene omataoline, mille juures on osaliseks välismaine autotootja, kuid tõenäoliselt ei pääse Tesla siiski 25-protsendilisest imporditariifist.

Juunis kinnitas Tesla, et läbirääkimised on käimas. Siis ütles firma kõneisik, et ehkki suurem osa tootmisest plaanitakse hoida USA-s, on vaja ka mujal maailmas kohalikke tehaseid rajada, et autod ei muutuks sealsete välisturgude jaoks üle mõistuse kalliks.

Hiina on viimasel ajal tublisti töötanud selle nimel, et elektrisõidukite turule hoogu sisse anda ja üldiselt oma ökoloogilist jalajälge kahandada. Möödunud kuul ütles riigi tööstuse ja infotehnoloogia aseminister Xin Guobin, et kohalikud tootjad peavad hakkama rohkem elektriautosid tootma ja fossiilkütustel sõitvate masinate müüki hakatakse piirama.