Teatavasti juba kaks aastat varem oli tuure üles võtnud tüli võistlusi korraldava alaliidu FISA ja konstruktorite ühenduse FOCA vahel, ja kulmineerus see nimelt 1982. aastaga ja kahe boikotiga.

  • FISA oli kehtestanud juhtidele nn superlitsentsi kohustuse, mis seoks nad kindla meeskonna külge ja tulemuseks oli esmalt Grand Prix pilootide ühenduse (GPDA) korraldatud boikott Lõuna-Aafrika GP-l. Selle eestvedajaiks olid Didier Pironi ja Niki Lauda, kuid tulemuseks oli hoopis see, et GPDA tuli 12 aastaks laiali saata.
  • San Marino GP-d boikoteeris teistsugustel põhjustel juba terve FOCA, kuna Lotuse ja Williamsi juhid Colin Chapman ja Frank Williams kangutasid ametist FISA juhti Jean-Marie Balestret. Edutult, Balestre jätkas oma kohal 1978. kuni 1991. aastani.

Reeglites tehti 1982. aastaks suuri ümberkorraldusi, kui rootormootorid, diiselmootorid, gaasiturbiinmootorid ja Sarichi orbitaalmootor keelati, vastavalt FISA-FOCA 1981. aasta kokkuleppele. Autode miinimumkaalu vähendati 580 kilogrammile. Ja autode raskusest sai ka tõsine tüliküsimus.

Brabhami tiimis sõitsid Nelson Piquet ja Riccardo Patrese, Williams alustas hooaega Carlos Reutemanni ja Keke Rosbergiga, Renault tiimis olid Alain Prost ja Rene Arnoux, McLarenil John Watson ja Niki Lauda, Ferraril Didier Pironi ja Gilles Villeneuve, Lotusel Elio de Angelis ja Nigel Mansell, Tyrrellil Michele Alboreto ja Slim Borgudd. Ja kõik need tiimid olid võimelised ka vähemalt ühe etapivõidu hooajast saama. Mõni küll üllatuslikult.

Kaks etappi, Argentina ja Hispaania GP-d, jäid 1982. aastal üldse ära.

1. etapp Lõuna-Aafrika GP

Lauda ja Pironi juhitud pilootide streik Kyalami etapi alustuseks lahandati siiski kokkuleppega, ja sõit toimus. Kuus esimest masinat stardireas kasutasid kõik turbomootoreid, esimesest ruudust startis Arnoux, kuid viiendast ruudust startinud Prost võitis juba oma karjääri neljanda etapi, hoolimata rehvi purunemisest sõidu ajal.

Viiendat hooaega sõitev Rosberg sai aga alles kolmandat korda F1-sarjas punkte.

1 Alain Prost Renault 9
2 Carlos Reutemann Williams-Ford 6
3 René Arnoux Renault 4
4 Niki Lauda McLaren-Ford 3
5 Keke Rosberg Williams-Ford 2
6 John Watson McLaren-Ford 1

Just pilootide streik ja järgnenud arveteklaarimised (streigis osalenud 29 autojuhti said kaela trahve ja mitmeetapilisi võistluskeelde) põhjustasid Argentina GP sponsorite lahkumise ja hooaja kavandatud teist etappi ei toimunudki.

2. etapp Brasiilia GP

Niisiis, algse kava järgi kolmas, tegelikult teine etapp sõideti Jacarepaguá rajal, kus esireast said rajale Prost ja Villeneuve, finišis olid aga esimestena Piquet ja Rosberg. Rivaalide protest tõi kaasa mõlema sõidu tühistamise (autod olid alla miinimumkaalu).

Prost sai seega kingitusena ka teise võidu järjest,

1 Alain Prost Renault 9
2 John Watson McLaren-Ford 6
3 Nigel Mansell Lotus-Ford 4
4 Michele Alboreto Tyrrell-Ford 3
5 Manfred Winkelhock ATS-Ford 2
6 Didier Pironi Ferrari 1

3. etapp USA lääneranniku GP

Long Beachi rajal üllatas parima stardiruuduga Alfa Romeo piloot Andrea de Cesaris, kuid sõidus tema kaua kaasa ei rääkinud.

Stardireas hakkas Elio de Angelis kogemata tagurdama, põrgates vastu Manselli autot, kui aga see end päästa üritas, süttis roheline tuli. Mansell olevat ainsa autona startinud tagurdamise pealt, finišeeris ometi seitsmendana.

Niki Lauda tagasitulek pärast kaheaastast pausi F1-s, andis talle juba ka etapivõidu, 17. korda karjääri jooksul. Rosbergi teine koht oli senise karjääri parim.

1 Niki Lauda McLaren-Ford 9
2 Keke Rosberg Williams-Ford 6
3 Riccardo Patrese Brabham-Ford 4
4 Michele Alboreto Tyrrell-Ford 3
5 Elio de Angelis Lotus-Ford 2
6 John Watson McLaren-Ford 1

4. etapp San Marino GP

Kaks etappi varem alanud vaidlused tõid nüüd kaasa juba FOCA boikoti Imola rajal, ning vaid 14 autot reastus seal starti (esireas Arnoux ja Prost). Kuuendana finišeerinud Manfred Winkelhock diskvalifitseeriti, ehk punkte sai vaid viis esimest meest.

Finišis trügis aga Pironi Ferraril mööda oma tiimikaaslasest Villeneuvest, kes oli nii solvunud, et lubas elu lõpuni enam Pironiga mitte sõnagi vahetada. See vaikimine sai etapp hiljem ka tõeliselt sünge punkti.

1 Didier Pironi Ferrari 9
2 Gilles Villeneuve Ferrari 6
3 Michele Alboreto Tyrrell-Ford 4
4 Jean-Pierre Jarier Osella-Ford 3
5 Eliseo Salazar ATS-Ford 2
DSQ Manfred Winkelhock ATS-Ford

5. etapp Belgia GP

Villeneuve ilmselt ei jõudnuki Pironiga ära leppida, sest Zolderi kvalifikatsioonis sai ta surma just katsel Pironi aega üle sõita. Kanadalane oli 32-aastane, tema kontole jäi kokku kuus etapivõitu. 1979. aasta MM-ilt sai ta teise koha. Unistuse maailmameistri tiitlist suutis täita alles ta poeg Jacques Villeneuve oma üldvõiduga 1997. aastal.

Sõit Belgias siiski toimus, kuigi esireast startinud Prost ja Arnoux jäid mõlemad tee äärde, Pironi isegi ei startinud. John Watson sai mõnevärra ootamatu võidu McLareni meeskonnale (kolmanda oma karjääri jooksul), Prost aga jätkas veel napilt sarja liidrina. Kolmandana finišeerinud Lauda diskvalifitseeriti seekord.

1 John Watson McLaren-Ford 9
2 Keke Rosberg Williams-Ford 6
3 Eddie Cheever Ligier-Matra 4
4 Elio de Angelis Lotus-Ford 3
5 Nelson Piquet Brabham-BMW 2
6 Chico Serra Fittipaldi-Ford 1

6. etapp Monaco GP

Monte Carlosse saabudes polnud Ferrari veel Villeneuve'ile asendajat leidnud, Pironi oli ainsana rajal. Esireast startisid rajale Arnoux ja Patrese, kuid nüüd oli itaallase kord oma elu esimene etapivõit saada.

Viimasel ringil nähti küll kõvasti draamat, kui järjest esikohal olnud Pironi auto ütles tunnelis üles, de Cesarisel sai kütus otsa ja Daly auto oli nii katki, et ei suutnud enam kohta hoida. Sõitu kommenteerinud James Hunt jõudis juba imestada, mitte keegi ei taha finišisse jõuda.

Lõpuks oli Patrese oma seisma jäänud auto uuesti käima saanud ja ületas joone võitjana. Esikuuikust tulid sõites pärale veel vaid Lotuse masinad. Prost oli endiselt sarja liider.

1 Riccardo Patrese Brabham-Ford 9
2 Didier Pironi Ferrari 6
3 Andrea de Cesaris Alfa Romeo 4
4 Nigel Mansell Lotus-Ford 3
5 Elio de Angelis Lotus-Ford 2
6 Derek Daly Williams-Ford 1

7. etapp Detroidi GP

1982. aastal oli erakordselt kavas lausa kolm etappi USA pinnal. Detroidi rajal esireast startinud Prost ja de Cesaris finišisse ei jõudnud. Watson sai juba teise võidu hooajal ja tõusis 26 punktiga üldarvestuse liidriks. Ligier sai korraks ka mõlemad masinad edukalt sõitma.

Maailmameister Piquet ei saanud kvalifikatsioonis aega kirja ja ei startinud.

1 John Watson McLaren-Ford 9
2 Eddie Cheever Ligier-Matra 6
3 Didier Pironi Ferrari 4
4 Keke Rosberg Williams-Ford 3
5 Derek Daly Williams-Ford 2
6 Jacques Laffite Ligier-Matra 1

8. etapp Kanada GP

Täna kannab see rada Gilles Villeneuve nime, kuid 1982. aastal hukkus juba teine mees pärast teda just seal rajal. 23-aastane itaallane Riccardo Paletti oli oma Osella-Cosworthi roolis üldse teist korda starti saanud, kuid sõitis stardis seisma jäänud Pironile tagant sisse ja hukkus.

Esimesest ruudust startima pidanud Pironi suutis lõpuks liidrist kolm ringi maas üheksanda koha võtta, Brabhamid said kaksikvõidu. Watsonil koos 30, Pironil 20, Patresel 19, Prostil 18 ja Rosbergil 17 punkti. Soomlastel eriti palju loota ei olnud.

1 Nelson Piquet Brabham-BMW 9
2 Riccardo Patrese Brabham-Ford 6
3 John Watson McLaren-Ford 4
4 Elio de Angelis Lotus-Ford 3
5 Marc Surer Arrows-Ford 2
6 Andrea de Cesaris Alfa Romeo 1

Hispaania GP jäi vahepeal pidamata.

Keke Rosberg 1982. aastal.

9. etapp Hollandi GP

Zandvoortis tuli Pironi juba tugevamalt pilti, samas kui teise mehena oli Ferrari lõpuks starti toonud Patrick Tambay. Esireast startisid jälle Arnoux ja Prost Ferraridel, aga kumbki auto ei pidanud vastu.

Pironi sai võiduga juba Watsonist punkti kaugusele ja Rosberg tõusis oma poodiumikohaga MM-il kolmandaks.

1 Didier Pironi Ferrari 9
2 Nelson Piquet Brabham-BMW 6
3 Keke Rosberg Williams-Ford 4
4 Niki Lauda McLaren-Ford 3
5 Derek Daly Williams-Ford 2
6 Mauro Baldi Arrows-Ford 1

10. etapp Briti GP

Brands Hatchi rajal sai Rosberg Williamsil oma elu esimese "pole positioni" , kuid paraku ütles auto kütusesüsteem sõidu ajal üles. McLaren sai aga Lauda masina seekord paremini sõitma, kui Ferrari oma masinad.

Pironil juba tugev liidripositsioon ka üldarvestuses, konstruktoritest ruulis aga McLaren (Lauda ja Watson).

1 Niki Lauda McLaren-Ford 9
2 Didier Pironi Ferrari 6
3 Patrick Tambay Ferrari 4
4 Elio de Angelis Lotus-Ford 3
5 Derek Daly Williams-Ford 2
6 Alain Prost Renault 1

11. etapp Prantsuse GP

Kodus, Paul Ricardi rajal sai Renault oma masinad lõpuks korralikult sõitma, kui esireast rajale saanud Arnoux ja Prost kaksikvõidu koju jätsid.

Pironi suurendas oma edumaad Watsoni ees üldarvestuses juba üheksale punktile. Rosberg korjas ikka veel üksikuid punkte.

1 René Arnoux Renault 9
2 Alain Prost Renault 6
3 Didier Pironi Ferrari 4
4 Patrick Tambay Ferrari 3
5 Keke Rosberg Williams-Ford 2
6 Michele Alboreto Tyrrell-Ford 1

12. etapp Saksa GP

Pironi läks selge MM-sarja liidrina ka Hockenheimi rajale, võitis ka kvalifikatsiooni, kuid hommikusel treeningul murdis avariis oma jalad. Tema karjäär sai sellega otsa.

Kokku jäi Pironi arvele kolm etapivõitu, ja ta üldarvestuses pidi leppima sellise kohaga, mis teiste laualt lõpuks pudeneb.

Tambay sai esimese etapivõidu oma karjääris. Punkte koos Pironil 39, Watsonil 30, Rosbergil 27.

1 Patrick Tambay Ferrari 9
2 René Arnoux Renault 6
3 Keke Rosberg Williams-Ford 4
4 Michele Alboreto Tyrrell-Ford 3
5 Bruno Giacomelli Alfa Romeo 2
6 Marc Surer Arrows-Ford 1

13. etapp Austria GP

Österreichringil läks üldpilt veelgi segasemaks. Brabhamid (Piquet ja Patrese) startisid esireast, kuid hoopis Elio de Angelis sai Lotusel ootamatu etapivõidu, esimest korda elus.

Rosbergi teine koht tõstis soomlase aga ülarvestuses teiseks, kuue punkti kaugusele Pironist.

1 Elio de Angelis Lotus-Ford 9
2 Keke Rosberg Williams-Ford 6
3 Jacques Laffite Ligier-Matra 4
4 Patrick Tambay Ferrari 3
5 Niki Lauda McLaren-Ford 2
6 Mauro Baldi Arrows-Ford 1

14. etapp Šveitsi GP

Kolm etappi veel jäänud. Esmalt sõideti maha Šveitsi GP, kuigi Prantsusmaal Dijonis (mäletatavasti keelustas Šveits igasuguse autospordi riigis pärast 1955. aastat, aga 1975. ja 1982. aastal peeti nende GP siiski Prantsusmaal).

Kodus startisid esireast jälle Prost ja Arnoux, kuid nüüd jõudis Prost vähemalt finišisse. Tambay oli vigane ja Ferrarid puudusid stardist üldse.

Keke Rosberg sai aga oma elu esimese etapivõidu. Kahe eelmise aasta parim konstruktor Williamsi meeskond sai alles nüüd masina korralikult sõitma. ja ootamatult oli Rosberg tõusnud nüüd MM-sarja liidriks 42 punktiga, Pironi 39, Prosti 31, Watsoni ja Lauda 30 punkti ees.

1 Keke Rosberg Williams-Ford 9
2 Alain Prost Renault 6
3 Niki Lauda McLaren-Ford 4
4 Nelson Piquet Brabham-BMW 3
5 Riccardo Patrese Brabham-BMW 2
6 Elio de Angelis Lotus-Ford 1

15. etapp Itaalia GP

Eelviimane etapp sõideti Monzas. Ferrari tõi oma kodusele rajale eksmaailmameister Mario Andretti, kes sai ka kohe parima stardiruudu, et lõpuks finišeerida kolmandana. Tambay oli alustanud hooaega liiga hilja, ka Arnoux tuli etapi võitjaks liiga kaugelt, et hooaja tiitliheitlusse sekkuda.

Rosbergil koos 42, Pironil 39, Watsonil 33 punkti. Konstruktorite sarjas Ferraril 74, McLarenil 63, Renault'l 59 punkti.

1 René Arnoux Renault 9
2 Patrick Tambay Ferrari 6
3 Mario Andretti Ferrari 4
4 John Watson McLaren-Ford 3
5 Michele Alboreto Tyrrell-Ford 2
6 Eddie Cheever Ligier-Matra 1

16. etapp Caesar's Palace' GP

Viimane, ehk hooaja kolmas etapp USA pinnal toimus jälle Las Vegase rajal. Mario Andretti jaoks läks sõit viltu ja ta lõpetas oma karjääri.

Esireast startisid jälle Prost ja Arnoux, kuid Renault' masinad polnud kuigi vastupidavad. Watson tegi kõik võimaliku, et maailmameistriks tulla, kuid oli sunnitud tunnistama Michele Alboreto Tyrrelli paremust. See oli Alboreto jaoks esimene võit, ühtlasi tagas aga Rosberg oma viienda kohaga soomlaste esimese maailmameistritiitli.

Konstruktorite karikas jäi aga Ferrarile.

1 Michele Alboreto Tyrrell-Ford 9
2 John Watson McLaren-Ford 6
3 Eddie Cheever Ligier-Matra 4
4 Alain Prost Renault 3
5 Keke Rosberg Williams-Ford 2
6 Derek Daly Williams-Ford 1

MM aastal 1982:
1 Keke Rosberg FIN Williams 44
2 Didier Pironi FRA Ferrari 39
3 John Watson GBR McLaren 39
4 Alain Prost FRA Renault 34
5 Niki Lauda AUT McLaren 30
6 René Arnoux FRA Renault 28
7 Michele Alboreto ITA Tyrrell 25
8 Patrick Tambay FRA Ferrari 25
9 Elio de Angelis ITA Lotus 23
10 Riccardo Patrese ITA Brabham 21

Konstruktorite karikas 1982:
1 Ferrari 74
2 McLaren 69
3 Renault 62
4 Williams 58
5 Brabham 41
6 Lotus 30
7 Tyrrell 25
8 Ligier 20
9 Alfa Romeo 7
10 Arrows 5