Automess Motoshow toob publiku ette uudismudelid ja paneb rõhku Itaalia autotööstusele


Tartu Motoshow 2013
Tartu Motoshow 2013Foto: Hendrik Osula

Eeloleval nädalavahetusel toimub Tartu Näituste paviljonides ja välialal auto- ja tehnikamess Motoshow 2018, mis toob traditsiooniliselt kolmeks päevaks kokku uute sõidu- ja tarbeautode edasimüüjad ning hobiautod. Tänavune eriprojekt on suunatud Itaalia autotööstuse tutvustamisele.

Esindatud on ligemale poolsada automarki ning oodata on ka hulgaliselt esmaesitlusi. Sõiduautode poolelt on esimest korda Eesti publiku ees näiteks Ford Focus, Honda CR-V ja Hyundai Santa Fe. Varasemast rohkem on Motoshow’l esindatud ka autosuvilaid.

Messile on väga oodatud ärikliendid, kelle tegevusvaldkond hõlmab reisijate või kaubavedu. Tutvustatakse reisibusside, raskeveokite ja kaubikute uudismudeleid ning mitmeid eriotstarbelisi masinaid. Tarbesõidukite väljapanekus on teiste uudismudelite kõrval esindatud Man Lion’s Coach ja Iveco Crossway LE bussid ning Scania R410 sadulveok, millest kaks viimast sõidavad surugaasiga.

Lisaks on messil esindatud ettevõtted, kelle tegevusvaldkonnad hõlmavad hooldusvahendite, lisavarustuse, varuosade ja kulumaterjalide müüki ning erinevate teenuste pakkumist.

Terve hulk eriprojekte

Külastajate seas populaarne proovisõiduala kannab tänavu Auto24 nime ning pakub varasemast suuremat kaubamärgi ja mudelivalikut. “Esindatud on 19 automarki ja üle 50 erineva mudeli, millega saab koos müügiesindajaga proovisõidule minna. Kindlasti sünnivad messil nii mõnedki ostuotsused, sellist võimalust autosid omavahel kõrvutada just tihti ette ei tule,” kirjeldas messi projektijuht Henrik Urbel ning märkis, et proovisõidule saab registreeruda kohapeal.

Motoshow hõlmab endas ka mitmeid eriprojekte. Suurim neist on Itaalia autode paviljon, mille fookus on suunatud eeskätt autodisainile. „Mitmed esitletavad sõidukid on nii haruldased, et võimalus neid liikluses kohata on pigem harv juhus,“ sõnas Urbel. Uudistada saab ikooniliste autotootjate Alfa Romeo, Ferrari, Fiati, Lamborghini ja Maserati mudeleid möödunud kümnenditest ning tänapäevast.

Asja on näitusele ka elektriautode huvilistel. “Koostöös osaühinguga Elektritransport lõime messile elektriautode ala, mille eesmärk on tutvustada Eestis müüdavaid elektrisõidukeid ning anda ka põhjalik ülevaade kiir- ja kodulaadijatest. Sellega käib kaasa põhjalik seminariprogramm, mille abil saavad loodetavasti kõik elektriautode isiklikul või ärilisel eesmärgil kasutamisega seotud küsimused ammendavad vastused,” märkis korraldaja ning lisas, et samuti näidatakse messil pooleks lõigatud Nissan Leafi, pakkudes võimaluse elektriauto sisemust vaadelda.

Näeb ka päästemasinaid ja sõjaväetehnikat

Loe veel

Samuti esitletakse hulgaliselt päästetehnikat, nende seas nii Päästeameti uut põhi- ja paakautot kui ka vanemaid päästemasinaid, mis on vabatahtlike pritsumeeste kasutuses. Ühtlasi lõigatakse üks vana autoromu demonstratsiooni käigus katki, et näidata kannatanu avariilisest sõidukist päästmist.

Ühtlasi toob Motoshow publiku ette varasemast suurema NATO lahingugrupi tehnika näituse. „Külastajatel, kes ka mullu automessi väisasid, tasub kahtlemata taas sõjamasinaid uudistama tulla, sest väljapanek on võrreldes eelmise aastaga muutunud. Näitus on suursugune ning pakub haruldast võimalust muuhulgas tanki ka seestpoolt näha,“ sõnas Urbel. Sel korral näidatakse Suurbritannia ja Taani militaarsõidukeid.

Traditsiooniliselt võtavad mõõtu ümberehitatud autod. Uudisena on näitusele tulijaid ka piiri tagant, kes näitavad messikülastajatele suures ulatuses tuunitud autosid. Ühtekokku on oodata ligi sadat unikaalse välimuse saanud sõidukit. Samuti peetakse autohelivõistluse Pioneer Autosound 2018 superfinaal, mille raames tuuakse kohale äärmiselt võimsa helisüsteemiga masinad. Autode puhul hinnatakse nii helikvaliteeti kui mõõdetakse helirõhku. Pooltundidel toimuvad demonstratsioonid.

Põnevaid ja haruldasi sõidukeid jagub messil pea igasse stendi. Uudisena on esmakordselt Motoshow publiku ees ka teise põlvkonna Ford GT, mille nägemine on autoentusiastidele kahtlemata huvitav.

Jäta kommentaar
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega
Loe kommentaare Loe kommentaare