Konkurente on sel omas segmendis juba päris palju, millest mõned juba päris vanad olijad: Subaru Outback, Audi allroad quattro, Volvo XC70 jt. Rääkimata soodsamatest mudelitest nagu Alfa Romeo 156 Crosswagon, Škoda Octavia Scout jne. jne.

Saab 9-3X evib kõigi nendega ka sama eesmärki – pakkuda linnamaasturi läbivust, kaotamata tavasõidukile omast mugavust ning muutumata selle käigus kütust neelavaks paksmaoks. 9-3X veab edasi kaks mootorit: 2-liitrine 210 hj ja 300 Nm bensiini põletav turbo ning 1,9 TTiD turbodiisel, mis pakub 180 hj ja juba 400 Nm väänet.

Viimane mootor on küll saadaval vaid esiveolise mudeli ninna. Bensiinimootori valikus on ka Saabi Cross Wheel Drive ehk XWD nelikveo süsteem. Mõlemale agregaadile saab valida 6-käigulise manuaali ja automaatkasti vahel. Bensuka kiireneduseks 100 km tunnikiiruseni kulub Saabi väitel igati käbe 8,2 sekundit.

Sellisele mudelile omaselt on ka 9-3X valmis kohe porri istuma – selle kere allosa, seelikud, bamperid ja rattakoopad, on juba porihalli plastiga kaetud. Jalas kannab uudishimulik mudel 17-tolliseid velgi ning võtab pakiruumi kuni 419 liitrit kaupa.

Eks siis peale Genfi autonäitust ja reaalsesse ellu sukeldumist näis, kas on tegu lihtsalt kalossid jalga tõmmanud rootsi džentelmeniga või saab see asfaldivabal maal sama hästi hakkama kui näiteks Volvo XC70.