Näinud ilmavalgust üsna kandilisel kujul nelikümmend aastat tagasi, ei mäleta peaaegu keegi enam, et tegelikult kujustasid selle peamiselt Chrysleri heaks töötanud britid ja tootmisse läks sõiduk hoopis Matra tehases. Risk oli suur – niisuguseid autosid polnud varem toodetud ja kogu kallis projekt võis kergesti läbi kukkuda.

Renault Espace polnud küll päris esimene sellise kerekujuga auto maailmas, kuid tekitas Euroopas sensatsiooni ja sai selle tulemusena müügihitiks. Aastad möödusid, turule jõudsid järgmised põlvkonnad ning miljonid pered nautisid avarat ja funktsionaalset sõitjateruumi koos erakordselt mahuka pagasiruumiga.

Praeguseks on Espace jõudnud oma kuuenda põlvkonnani ning turundusplära teatab, et nüüd on meil mahtuniversaali asemel hoopis linnamaastur. Kas tõesti? Oleme välja selgitanud, et tegelikult võib neid nimesid kasutada igaüks vastavalt isiklikele eelistustele ja meeldivusele, seega mis see siis päriselt on?

Tehniliselt pole tegu muuga, kui pikendatud kerega Australiga, mis oli mõeldud Renault’ mudelirivis asendama ennekõike Kadjarit. Kuna jutud Espace 40-aastasest kuulsusrikkast ajaloost sobivad küll hästi turundustekstidesse, aga müüginumbreid väga ei liiguta, vajas Renault hoopis D-segmendis asendajat Koleosele ja seda rolli uus Espace täitma asuski.

Maasturi kõrgus, mahtuniversaali funktsionaalsus

Kui tootja ikka ütleb, et on linnamaastur, siis olgu pealegi, sisu sellest ei muutu. Tegu on tõeliselt mahuka ning sealjuures väga mugava autoga, kuhu on võimalik paigutada (kui see variant on tellitud) vastavalt soovile kuni seitse inimest ning kus ruumi on tõesti kõigile ja kõigele. 477-1818 liitrit pakiruumi räägib enda eest.

Espace põhineb samal CMF-CD arhitektuuril nagu Austral, olles viimasest 21 cm pikem. Lisandunud sentimeetrid jagunevad laias laastus teljevahe ja suurema tagumise eendi vahel. Võrreldes viienda põlvkonnaga on uus mudel aga märkimisväärsed 215 kg kergem, mis on üha raskemaks muutuvate autode puhul igati tervitatav.

Loomulikult on Espace’is ka sisekujundus ja tehnoloogilised lahendused Australilt. Armatuurlaual domineerib OpenR Link infolustisüsteem, mis koosneb 12,3-tollisest horisontaalsest ja 12-tollisest vertikaalsest L-kujuliseks kokku ühendatud puuteekraanist. Paremini varustatud versioonidele saab 650 euro eest lisaks esiklaasinäidiku tellida.

Kolmetähelised juhiabid tänapäeval eraldi ära märkimist ei vääri, kui nad just millegi erilisega hakkama ei saa. Aga uue Espace’i puhul saavad, hoides autot rajal nii vaikselt ja kindlalt, et jää või rooli taga magama. Siis nad muidugi pahandavad ja teevad põrgulärmi.

Harman Kardoni helisüsteem mängib muusikat esmaklassiliselt – võib-olla leiavad tõelised melomaanid seal mingeid puudusi, aga nende jaoks on autostereo niikuinii üksnes hädaabilahendus. Seega tasub võimaluse korral see lisavarustuse nimekirjast kindlasti soetada.

Nelikroolimine, aga mitte nelikvedu

Renault armastab oma viimase aja mudelite puhul (kus see on võimalik) rõhutada nelikroolimise olulisust. See tõepoolest vähendab pöörderaadiust ning muudab 4,72-meetri pikkuse ja 2,74-meetrise teljevahega autoga manööverdamise pisut lihtsamaks.

Loe täispikka arvustust ja vaata rohkem pilte tasuta portaalis Accelerista.com nendel sõnadel klikkides.