Neile, kes pole Xbox 360 variandiga tuttavad, võib öelda, et mäng on üpriski stereotüüpne. Tegemist on seiklusliku shooteriga, mis jätkab vanade märulseikluste žanri. Peategelaseks endine sõdur Marcus Fenix, kes on riigireetmise eest pikka aega vangis istunud. Halbadel aegadel, täpsemalt koletisliku vaenuväe sissetungi ajal maale, loeb aga iga mehe juures ainult tema relvakäsitsemisoskus.

Niisiis Fenix vabastatakse lootuses, et ta märuli südames olematusse hääbub. Kuigi mänguelamust ja -tunde jagub, ei ole autorid vaevunud teekonda eriti sisukaks tegema. Kibedate lahingute kõrval on antud detail muidugi tühine.

Ja lahingud on Gears of Waris vinged. Inimlaadsete tulnukate vastu võideldes on mängija käsutuses terve arsenal tulevikutehnikat. Taktika seisneb enamiku ajast kas betoonitüki või turvalise nurgakese varjus istumises. Valem töötab nii — varju, tulista, varju, edene, tulista. Vastased on kahjuks rumalavõitu. Nad mõistavad küll peitu pugeda, kuid tihti ei reageeri isegi kuuli saamise korral. Lihtsalt passivad paigal, nagu ootaks telefonikõnet pruudilt.

Gears of Waril on mõningaid ühiseid jooni Call of Duty sarjaga. Nimelt on mängus sarnane tervisesüsteem. Pihta saades tervis kahaneb (märku annab veriseks muutuv ekraan), kuid mõne aja möödudes, puhates, taastub jälle iseenesest. Sarnaselt Call of Dutyle on mängija ümbritsetud oma meeskonnast. Erinevate ja lausa uuenduslike joontena võiks näiteks välja tuua imerelvad nagu kuulipilduja, millele on külge kinnitatud mootorsaag. Väga vihane lahinguvidin, muide. Aitab lahendada mitmed soovimatud lähikontaktid.

Mäng näeb välja fantastiline, aga selleks, et kogu ilu realiseerida, on vaja uuemast riistvarast huugavat korpust. Kui protsessor ja graafikakaart lubavad, võibki jääda imetlema kõrgkvaliteetseid monstrumeid ning valgusefekte, mida tekitab esimeste õhkulaskmine. Teravate tekstuuridega on joonistatud ka kõik relvad, keskkond ning mängija meeskond. Lisaks kõigele on PC versioonile lisatud level editor, millega võib vastavalt soovile ise mitmikmänguks kaarte luua.

Kas sisu ka lisati? Jah. PC versioon uhkustab lausa viie lisatasemega. Taustaloole need eriti sügavust juurde ei anna, kuid lisavad mänguelamusele pikkust. Uued tasemed eristuvad tervikust, olles tavapärasest keerulisemad. Mitmel lisatasemel paisatakse mängija avarasse ruumi, kus tule eest varju leidmine on raske. On kasutatud rohkem fantaasiat ning täiesti lineaarsete kulgemiste asemel eksisteerivad siin erinevad teed eesmärgini jõudmiseks.

Kokkuvõte: Ülekanne Xbox 360-lt PC-le on läinud libedalt. Juhtnupud tunduvad küll esialgu harjumatud, kuid nendega saab hakkama. Tuleks ära mainida, et Gears of Wari puhul ei kehti vana reegel, mis targutab, et gamepadiga on kõik alati parem. Pult on hiire kõrval kohmakas ning aeglane. Need kaks omadust on aga Gears of Wari brutaalses maailmas hauakivi vundamendiks.

Plussid

Ülisupermegailus graafika! Põnev tegevus, tasemel heli ja korralik relvastus.

Miinused

Taustalugu on kaame. Kui sul on tulevikus onu, las saadab sulle ajamasinaga mängimiseks vajaliku CPU ja muu.

Hinne: 4

Kategooria: Märulseiklus Tootja Epic Games Platvormid: Xbox 360 (varem arvustatud), PC (arvustatud), MAC Protsessor 2,4+GHz Intel, 2+GHz AMD, RAM 1GB, graafikakaart alates NVIDIA GeForce 6600+, ATI X700+, ruumi kõvakettal 12GB, operatsioonisüsteemid Windows XP, Vista, MAC OS X