Vaevalt jõuti Eestis pressile tutvustada SEATi ajaloo kiireimat sõidukit SEAT Leon Cupra 4 (204 hj, 235 km/h, 0…100 km/h 7,3 s), kui päev hiljem avalikustas SEAT Barcelona autonäituse avamisel uue ja veelgi kiirema auto SEAT Leon Cupra R.

Autol on 210hobujõuline 1,8liitrine 20klapiline turbomootor. Auto tippkiirus on 237 kilomeetrit tunnis ja ta kiirendub sajakilomeetrise tunnikiiruseni seitsme sekundiga, ütles ETAle Japauto müügidirektor Erkki Ots.

SEATi uue disainidirektori Walter de Silva (endine Alfa Romeo disainijuht, kes kujundas seal Alfa-Romeo 156 mõlemad kered) juhtimisel eemaldatakse kate SEAT Leon Cupra R-lt. SEATi foto

Uuel autol on senistest agressiivsem välimus ja esmakordselt on kasutusel uus ACC-vedrustus (Agile Chassis Concept). Auto konstrueeris SEAT Sport koostöös firma rallidivisjoniga.

Lisaks tasemel vedrustusele vajab selline auto ka vastavat mootorit. 20klapilise turbomootori võimsus on 154 kilovatti ehk 210 hobujõudu. Mootoril on reguleeritava geomeetriaga turbo ja kaks vahejahutit. Kuuekäiguline käigukast viib kõik hobujõud esisillale. Tagasillaveost loobumisega vähenes uue auto tühimass nelikveolisega võrreldes 140 kilogrammi.

Omamoodi väljakutse SEAT Spordile oli teha uue Leoni vedrustus veelgi sportlikumaks kui Leon Cupra 4-l. Koostöös SEATi Martorell Technical Centre’iga töötati välja Agile Chassis Concept, mis sisuliselt on modifitseeritud McPherson-vedrustus passiivselt juhtiva tagasillaga. Autol on ka erilised amortisaatorid.

Et anda edasi auto sisemuses peituvat, on talle valitud ainuvõimalik värv emoción-kollane, mida esmakordselt esitleti Salsa Emociónil. Esiosa on agressiivsem kui Leon Cupra 4-l, kuid mitte vaid disaini pärast — suurte avade taga on kaks vahejahutit, mis vajavad suurt kogust jahedat õhku.

Rehvid 225/45 on 7“x17” viie topeltkodaraga veljel.

Salongis on kasutatud vaid mattmusti polstrimaterjale, kusjuures Recaro nahkesiistmed on varustatud Cupra R logodega. Taga on 2+1kohaline sportiste. Ainus värvilaik on hõbedase põhja ja punase taustavalgusega näidikuplokk.