Kas tõesti? Tesla Semi laadimine võtab 4000 kodult elektri. Lisatud füüsiku kommentaar
Energiauuringutega tegelev ettevõte Aurora Energy Research on Tesla Semi elektriveoki tuleviku osas kahtlev. Accelerista vahendab, et AERi sõnul läheb auto “kiirtankimiseks” vaja võimsat laadijat, mis tekitab vajaduse infrastruktuuri kiireteks ümberkorraldusteks.
Paar nädalat tagasi esmaesitletud Tesla Semi veoki prototüüp peaks tootmisse jõudma 2019. aasta. Ehkki elektriveokeid on turule toomas ka teised tootjad, loodavad ameeriklased oma autod turule saada kiiremini: lisaks elektriajamitele ja kiirlaadimisele on turbokiirusel arendatud ka autonoomseid sõiduomadusi.
Tesla lubab, et Semi veok on võimeline ühe laadimisega läbida 800 ja rohkem kilomeetrit ning vaid 30-minutilise laadimisega ammutada akusse piisavalt energiat, et sõita 650 kilomeetrit. Loomulikult tahab Tesla veokite puhul kasutusele võtta oma megalaadijad.
Ent energiakonsultatsioone pakkuv Aurora Energy Research avaldab ajalehes Financial Times ilmunud hinnangus, et Semi laadimine eeldab üsna võimsat laadijat. Konsultatsioonifirma tegevjuht John Feddersen leiab, et 30-minuti kiirlaadimine eeldab 1600 kilovatist laadimisjaama.
Loe edasi Acceleristast.