Nii väidavad Infosecurity Europe turvaanalüütikud, kes küsitlesid Londoni Liverpool’i tänava metroojaama läheduses 576 kontoritöötajat. Küsitlus oli osa 21 aprillil algavast Infoturvalisuse Teadlikkuse nädalast.

Uuingust selgus, et 45 protsenti naistest laovad üpris rõõmsal meelel šokolaaditahvli eest välja kõiksugust informatsiooni end uuringufirma töötajatena tutvustavatele võõrastele. Sama oli valmis tegema 10% meestest. (Huvitav, milline oleks protsent siis olnud, kui meestele oleks õlut pakutud?)

Pahaaimamatuid kontorihiiri paluti vastata küsimustikule, mis iseenesest ei olnud midagi muud kui suitsukate uuringule, mis tõestas kui kergesti on (magusamaiad) inimesed valmis jagama võõrastega tundlikku informatsiooni.

2007 aastal sai Infosecurity samalaadse uuringu tulemuseks, et masendavad 64 protsenti vastanuist on valmis šokolaaditahvli eest tegema teatavaks oma paroolid, kuid tänavusel aastal oli seda valmis tegema vaid 21 protsenti vastanuist.

61 protsenti vastanuist ei peljanud nn ankeeti täites teha teatavaks omi sünnidaatumeid, samuti oldi valmis Pariisi reisi loosis osalemise nimel jagama teadmisi oma kolleegide kohta. Reisi nimel olid valmis seda tegema 60% meestest ja 62% naistest.

Infosecurity asjamehed said teada ka seda, et rohkem kui pooled inimesed kasutavad kõige jaoks üht ja sama salasõna ning 43 % inimestest vahetas salasõna harva. 58% inimestest tunnistas, et nad on valmis jagama oma salasõnu võõrastega, kes nimetavad end firma IT osakonna töötajaiks ja pooled tunnistasid, et teavad oma kolleegidegi paroole.

Infosecurity Europe osakonnajuht Claire Sellick teatas, et säherdune reisilubaduste õnge minek võib inimestele kalliks maksma minna. „Hetkel kui kurjamil on sinu sünniaeg, nimi ja telefoninumber, on neil suurepärased võimalused panna sinu vastu toime erinevaid sotsiaalseid nurjatusi, mis võivad halvemal juhul kulmineeruda identiteedivargusega,“ sõnas Sellick.

Kui inimestele teatati, et neid kasutati ära, siis kinnitasid nood, et ei osanud nii korralikult riietatud ja usaldusväärseina näivailt küsitlejailt midagi halba oodata.

Mis omakorda tähendab seda, et ilusti riides ja piisava šokolaadivaruga tõbraste ees on põrmus üle poole maailmast, võtab masendava olukorra Suurbritannia inimeste turvateadlikkusega kokku The Inquirer.