Alustuseks olgu ka öeldud, et Playstation 3 on mul kodus olnud vaid mõned nädalad ja MGS 4 mängimine möödus ka masina tundmaõppimise tähe all.

Esimene asi, mille välja tooksin, on erakordne graafika. Hakka või uskuma Sony Computer Entertainment (SCE) ninamehe möödunud Los Angeles’e E3 mängumessil öeldud sõnu, et „Metal Gear Solid 4 on võimalik ainult Playstation 3’l“. Kui alates PS3 turuletulemisest on välja toodud probleem, et selle jaoks on keeruline mänge teha, siis MGS4 võib olla vabalt esimene, kus on asjakohasel viisil osatud ära kasutada Cell protsessori tegelik võimsus. Kui internetis võib leida ohtralt võrdlusi, kus üks ja sama mäng näeb välja ja töötab Xbox360’e peal palju paremini kui PS3’l, siis MGS4 tähistab ilmselgelt säherduse trendi murrangut. SCE pealiku jutu juurde tagasi tulles, kinnitas tüüp mimeid kordi, et “2008 aasta on Playstation 3’e aasta”, mida võib ehk uskudagi, kuna käesoleval aastal on nimetatud konsooli müügimahud hoogsalt kasvanud.

Mängu on minu hinnangul raske üksüheselt defineerida — mängutootja nimetab asja küll “taktikaliseks spioonimäruliks” elik “hiilimismänguks”, kuid samas võib tegevuse enda jaoks korraldada tõelise verepulmana kõmmutades erinevatest ja erineval määral kohandatavatest tulirelvadest valimatult igas suunas. Ilma püssilaskmiseta hakkama ei saa, kuid päris kaugele võib jõuda ainult mööda nurgataguseid hiilides.

Tõelistele sportlase hingega mänguritele on loodud võimalus välja teenida virtuaalne “Big Boss” märk, milleni tuleb jõuda ühtegi pauku laskmata, ühtegi korda oma octocamo maskeerimisülikoda võimalusi käivitamata jne, ehk siis sisuliselt paljakäsi ilma abivahenditeta ülesandeid täites.

Mängu ülesehitusest rääkides, siis võib öelda, et tegu on sama palju 3D märulifilmiga, kus mängija saab aeg-ajalt kaasa lüüa. Väga olulisel kohal mängu käigu jaoks on erinevad eel- ja vaheklipid, mille ülesehitus on äärmiselt kaasahaarav. Kuskil peale teist episoodi läheb suuremaks kinoks, nii et tagantjärele võib avastada, et ära on vaadataud päris mitu filmi mõõtu vaheklippi, millest pikem on ligikaudu 70 minutit. Mängumaailma suuremate asjatundjate sõnul on MGS4 vahestseenid parimad, mida mängudes siiani nähtud. Vahestseenid on ka mängust oluline osa, mida vahele jättes jääb mängu taustalugu segaseks.

Mängu sisus on nii irriteerivaid kontseptsioone, kui ka seebiooperilaadseid arenguid: kes on kelle vend, isa ja ema, seda kõike jaapanipärase kiiksuga koosluses. Näiteks “loomulikult” on Snake põhisihtmärk tema kloonitud vend.

Samas esitatakse mängus üpris usutav lugu tuleviku arvutisüsteemide poolt kontrollitud sõjamajandusest, nanorobotite abil „laiendatud“ sõduritest ning kuidas terve maailmamajandus sellest sõltub. Pisut õõvastav on see, et 2014 aastasse projitseeritud sündmustes räägitakse asjadest, mille kohta võib tänastes erinevates teadusrubriikides lugeda kui edaspidi vägagi praktilisi väljundeid tõotavatest läbimurdelistest avastustest.

Mängu lugu saab alguse Lähis-Ida purukspommitatud linnakeskkonnas, seejärel lähevad sündmused edasi Lõuna-Ameerika mägismaal, Ida-Euroopa linnakeskkonnas, eelmisest Metal-Gear mängust tuntud Shadow Moses saarel ja Outer Heaven nimelisel sõjalaeval.

Algselt on Snake’l seljas octocamo tulevikutehnoloogial põhinev kamuflaažkombinesoon, abiliseks pisike nutikas robot Metal Gear MK II ja erinevate võimalustega (binokkel, infrapuna, GPS) Solid Eye nimetusega ühele silmale käiv ekraan.

Mängu läbimiseks on algselt ette antud neli raskustaset, millest peale ühe läbimist avaneb eriti ränk „Big Boss Extreme“ tase. Mängu loojad on teinud kõik selle heaks, et MGS 4’ja oleks huvitav korduvalt mängida.

Loomulikult on mäng palju sügavam ja komplitseeritum, kui siinkohal välja toodud sai. Konkreetselt on erinevad arvustajad välja toonud tõsiasja, et Metal Gear Solid 4 on kindlasti üks nendest mängudest, mille pärast on mänguhuvilistel mõtet Playstation 3’e omada. Mängu kvaliteedist annab aimu ka selle menu, tegemist on siiani erinevate riikide erinevate edetabelite esimese otsa tegijaga.

Metal Gear Solid 4 mängust kirjutame Delfis pikemalt edaspidigi. Mäng on olulisel määral seotud eelnevas kolmes Metal Gear’i osas toimunud sündmustega, millest aga — nagu lubatud — lähiajal.