Vastus: pistikhübriid on võimeline sõitma ka üksnes elektri jõul ning võib sõitja kütusekuludest heal juhul täielikult vabastada.

"Pistikhübriid on lihtsalt lahti selgitades justnagu vaheetapp tavalise ja täiselektrilise sõiduki vahel. Hübriidajamiga auto kasutab sõitmiseks korraga elektri- ja tavalist bensiinimootorit. Tänu mõlema mootori ühisele jõule vähendab see tuntavalt kütusekulu.

Pistikhübriidi puhul on elektrimootor ja tavamootor n-ö üksteisest eraldatud ning juht saab valida, kumba kasutab. See tähendab, et pistikhübriid suudab lühemad sõidud teha üksnes elektrimootori abil, mis muudab selle praktiliselt elektriautoks," selgitab Moller Auto Mustamäe esinduse müügijuht Meelis Miländer.

Näiteks Volkswageni mudelite Tiguan ja Touareg pistikhübriidiga variandid suudavad läbida üksnes akude jõul umbes 50 kilomeetrit. Sellest piisab, et teha ära kõik tava-linnasõidud ilma bensiinimootorit kordagi sisse lülitamata.

Sõna „pistik“ ees tähendab, et akut saab täis laadida otse elektripistikust. Näiteks sõidad hommikul tööle elektri jõul ja panete tööl olles auto pistikusse laadima. Õhtul saad elektriga tagasi koju sõita.

Kui pikemal sõidul aku tühjeneb siis auto ise lülitab ennast bensiinimootorile ümber. Üldjuhul piisab linnasõitudeks lihtsalt sellest, kui ööseks masin kodus pistikusse panna.

Molleri klientide tagasisidest on selgunud lisaks valearusaam, et pistikhübriidi akusid saab laadida üksnes otse vooluvõrgust.

Tegelikult toodavad pistikhübriidid voolu ka bensiinimootori töötmise ajal ning sarnaselt kõikide elektriautodega toimub sõidu ajal pidev voolu regeneratsioon (akut täidetakse ka pidurdamise ajal, mäest alla sõites jm). See tähendab, et säästlike sõiduviisidega saab aku sõiduulatust tuntavalt suurendada.

Erinevalt elektriautodest ei saa pistikhübriidide akusid küll täita kiirlaadimispunktides. Kasutades kodulaadijat, saab pistikhübriidi tühja aku täita 3,5–4 tunniga ning autos kaasas olevat laadijaga kulub aku laadimiseks kuni kuus tundi.

Autotootjad ise on uute mudelite puhul juba praktiliselt tavahübriididest loobumas ning selle asemel tulevadki uued mudelid üksnes pistikhübriididena.

Kui üldjuhul on pistikhübriidil olemas kõik elektriauto ja bensiiniauto eelised korraga, siis päris kõiki elektriauto hüvesid neil siiski pole. Nt ei laiene neile erinevad täiselektriauto boonused nagu bussiradadel sõitmise õigus ja tasuta parkimine.

Moller Auto esindustes on nii Tiguan kui ka Touareg pisitkhübriidina proovisõitude jaoks olemas.