Lähtuvalt Mustika Keskuse esialgsest vajadusest on mudel seadistatud laadimisvõimekusega 100kW, kuid vajadusel on tulevikus võimalik selle laadimisvõimsust tõsta kuni 200kW.

Miks mitte kohe 200kW? Ettevõtte teatel sai hetkel paigaldatud 100kW laadimisvõimekus võttes arvesse laadimisjaama asukohta.

„Keskmine kaubanduskeskuse külastus kestab 40 minutit ning selle ajaga laeb antud laadija 200-400 km sõiduulatust. See katab ära keskmise tallinlase sõiduvajaduse ning kui puudub koduslaadimise võimalus katab iganädalane keskuse külastus vajaliku laadimise vajaduse. Lisaks keskmine elektriauto laeb võimsusel umbes 100 kW," ütles Eleporti laadimisplatvormi juht Martin Raadik.

Tegemist on aga Eestis esimese laadijaga, milles on võimalik laadida kahte CCS autot korraga.

Ta märkis, et laadija muudab unikaalseks Eestis veel selle võimekus tulevikus vastu võtta kaardimakseid - see tähendab pole vaja enam teenusepakkuja kliendiks hakata ja äppe alla laadida.

Kas kaardimaksed on ka kohe võimalikud? Raadiku sõnul nii see ei ole, kuna pangad tahavad liiga suurt vaheltkasu.

„Me veel täpset kuupäeva ei tahaks öelda, kuid see jääb aasta lõpu poole. Kaardimakse näol on tegemist on suhteliselt kuluka uuendusega, kuna lisanduvad maksevastuvõtmise ning vahendustasudega seotud kulud, seega Eleportil vajalik testida, kas tegelikkuses kaardimakse järgi tekib vajadus või mitte," sõnas Raadik ja märkis, et tulevikus on tema hinnangul siiski kõige rohkem kasutusel äpp, kuna tegemist on kõige mugavama makselahendusega.

Eelmisel nädalal teatas Alexela, et lõpetab koostöö Eleportiga, võtab üle oma tanklates (sh Paia ristis oleva Tikupoisi laadija) olevad Eleporti laadijad ning hakkab arendama oma laadimisvõrgustikku.

Eleporti esindaja sõnul on tal uudise üle hea meel.

„Meil on hea meel näha, et laadimisjaamu juurde tuleb ning elektriautode kasutamine inimestele mugavamaks muutub. Lisaks, konkurents sunnib ka teisi rohkem pingutama," ütles ta.

Kui veel eelmise aasta alguses oli platvormil 30 laadijat, siis tänaseks on platvormil juba üle 100 elektriauto laadija. Avatud platvorm tähendab, et igaüks, kellel on nutikas laadija, saab platvormiga liituda. Eleporti eesmärgiks on muuta elektriauto laadimine sama lihtsaks kui nutitelefoni laadimine.